Klacht: A3 Codering en niemand weet hoe of wat

op 17 april 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Beste,
Ik ben al jaren klant bij ABN-AMRO vanwege mijn hypotheek, waar ik overigens heel te vrede over ben. Bij het opnieuw bekijken van de hypotheek heb ik mijn BKR opgevraagd. Tot mijn grote verbazing heeft de ABN een A3 codering geplaatst bij het BKR. Ik heb contact opgenomen met de ABN-AMRO, waar niemand me kon helpen of me kon vertellen waar het nu precies om gaat.

Vervolgens ben ik naar de bankshop gegaan op het Leidseplein in Amsterdam en de beste mevrouw kon ook niks vinden. Een heel vervelend verhaal, want ik weet nog steeds niet waar het om gaat. Ik heb nooit een aangetekende brief ontvangen van ABN-AMRO dat ik deze BKR codering zou krijgen, dan wel niet om het op te lossen.

Graag zou ik willen weten waar het omgaat. En over welk bedrag we praten. Vervolgens zal ik de ABN-AMRO per omgaande het bedrag betalen als de volledige codering wordt verwijdert.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

7 maanden geleden - Beste Hennies1980, Bedankt voor het gesprek dat we zojuist hebben gehad. Zoals besproken krijgt u uiterlijk donderdag een brief vanuit Lindorff met betrekking tot het openstaande bedrag. Samen met hen kunt u afspraken maken om het bedrag te voldoen. Ook kunt u gezien de situatie met hen bespreken of er mogelijkheden zijn om de A3 codering bij BKR te verwijderen. Mocht u er niet uitkomen, hoor ik dat heel graag. We kunnen dan alsnog een klachtenprocedure voor u starten. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Bericht van ABN Amro

6 maanden geleden - Beste Hennies1980, Op 18 april hebben we contact met elkaar gehad vanwege de A3 codering. Ik hoor graag of u inmiddels contact heeft gehad met Lindorff en ik nog ergens bij kan helpen. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Reactie van de melder van de klacht Hennies1980

6 maanden geleden - Beste Mw. E van der Molen, Dankjewel voor uw bericht. Ik heb inmiddels contact gehad met Lindorff. Het openstaande bedrag is zoals afgesproken betaald. Maar de mensen bij Lindorff zijn alles behalve oplossingsgericht. Om in nette taal te blijven: Ik ben nog nooit zo onbeschoft te woord gestaan. We zijn dan ook niet tot een oplossing gekomen. De klacht staat dus nog steeds open. Ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet

Bericht van ABN Amro

6 maanden geleden - Beste Hennies1980, Goed dat het openstaande bedrag inmiddels is betaald. Ik vind het wel erg jammer dat u onbeschoft te woord bent gestaan. Dit is natuurlijk niet zoals we het graag willen zien. Als u wilt kan ik opnieuw telefonisch contact met u opnemen. Zodat ik alsnog een officiële klacht kan indienen. Wilt u dit? Dan hoor ik graag wanneer u telefonisch bereikbaar bent. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Reactie van de melder van de klacht Hennies1980

6 maanden geleden - Beste Mw. van der Molen, Dat zou ik zeer op prijs stellen. Ik ben morgen vanaf 14:00u. prima bereikbaar. We spreken elkaar morgen. Groet!

Bericht van ABN Amro

6 maanden geleden - Beste Hennies1980, Fijn dat we elkaar weer hebben gesproken. Ik heb nu een officiële klacht ingediend waar je zo snel mogelijk bericht over krijgt. Uiteraard hou ik de ontwikkeling vanuit onze klachtenafdeling in de gaten voor je. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Bericht van ABN Amro

5 maanden geleden - Beste Hennies1980, Ik heb net gesproken met Lindorff en heb begrepen dat er een reactie is verstuurd naar aanleiding van de door ons ingediende officiële klacht. Heeft u deze brief in goede orde ontvangen? Ik hoor graag of alles duidelijk boor u is en of ik nog iets voor u kan betekenen. Met vriendelijke groet, Mw. L. van der Lugt ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Hennies1980

5 maanden geleden - Beste Mevr. L van der Lugt, Ik heb inderdaad een brief gehad van Lindorff. En daarmee is het probleem nog steeds niet opgelost. Het is me dan ook volstrekt onduidelijk of Lindorff vanuit de bank spreekt of vanuit hun zelf. Gezien de brief die ze hebben verzonden lijkt het erop dat ze de schuld bij ABN-AMRO neerleggen. Ik zal deze week reageren op die brief en om nog meer duidelijkheid vragen. Mvg, Henk

Bericht van ABN Amro

5 maanden geleden - Beste Henk, Fijn om te horen dat je de brief hebt gehad. Maar het is natuurlijk wel belangrijk dat alles duidelijk is voor je. Het is goed dat je op de brief reageert voor meer duidelijkheid. En als er daarna toch nog iets is dat wij voor je kunnen doen, horen we het graag. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 23 juni 2017 om 12:06 geantwoord

Vanuit ABN AMRO Webcare hebben wij op 18 april de klacht in behandeling genomen. Vervolgens is er nog dezelfde dag telefonisch contact opgenomen met de klant om de situatie inhoudelijk te bespreken. Ook hebben we voor de klant contact opgenomen met Lindorff. Naar aanleiding daarvan heeft de klant per post een brief gehad.

Begin mei hebben wij opnieuw telefonisch contact gehad met de klant om de klacht verder te bespreken en een officiële klacht in te dienen. Hierop heeft de klant inmiddels een terugkoppeling gehad en gaat hij mee verder.

Mochten wij vanuit het Webcare Team nog kunnen helpen, weet de klant ons te vinden.

Heeft op 28 juni 2017 om 13:18 geantwoord

Beste,
Ik heb zojuist contact gehad met het BKR in Tiel. Op 2 mei is de betaling gedaan en er nog steeds geen oplossing en er zijn ook geen wijzigingen gedaan bij het BKR. Het wordt een zeer vervelende toestand en zal dan ook juridische bijstand zoeken, want dit schiet niet op. Inmiddels zijn we 8 maanden verder en er is nog steeds niks gebeurd.

Groet, Henk

Alle klachten die gemeld zijn door Hennies1980