Mijn Klacht:
Ik mag graag eens in de avond een biertje drinken na een lange dag werken. Dus ga regelmatig naar de Albert Heijn om een paar blikjes bier te kopen. Helaas wordt er bijna altijd gevraagd naar mijn legitimatie. Daar heb ik in feite geen probleem mee. Iedere kassière moet natuurlijk zijn werk goed doen. Echter ben ik al 28 en feitelijk niet meer verplicht om mijn legitimatie te laten zien. Bij elke aankoop wat met bier of andere alcoholische dranken waar je dus meerderjarig voor moet zijn, wordt er dus bij het afgeven van mijn legitimatie (in dit geval rijbewijs, welke ik dus al 7 jaar heb) wat gegevens ingevuld in het computersysteem. Kan iemand van jullie uitleggen waarom dit is, en waarom er daar geen toestemming voor wordt gevraagd? Er wordt dus niet netjes aan mij gevraagd of jullie (Albert Heijn) mijn gegevens mogen verzamelen. Voor bijvoorbeeld het CBS. Kunnen jullie daarin tegemoetkomen? Zonder dat ik naar een andere supermarkt mijn bier hoef te kopen?
B.v.d. Erik
Gewenste Oplossing:
Ik wil dat mijn gegevens niet zomaar, worden gebruikt voor commerciele doeleinden. Het invoeren van mijn geboortedatum en geboortjejaar is natuurlijk niet voor niets!


