Klacht: 60 euro in rekening gebracht voor onbruikbare rekening

op 26 juni 2017 over ING in de categorie Banken

Ruim een jaar geleden heb ik met mijn partner een gezamenlijke rekening geopend bij de ING. Dit verliep alles behalve soepel (afhaalbericht pincode voor mijn partner naar onjuist adres gestuurd etc.). Ik heb hierover contact gehad met de klantenservice en aangegeven dat ik de rekening niet kan gebruiken. De rekening moest opgeheven worden, maar ondertussen werd er kosten afgeschreven voor de rekening. Wij hebben de rekening nooit kunnen gebruiken omdat vanwege een fout van ING de pincode van mijn partner naar een verkeerd adres is gestuurd, terwijl zijn gegevens gewoon kloppend waren. Er hebben ook nooit transacties op de rekening plaatsgevonden.
Toen ik merkte dat de rekening nog liep heb ik weer contact opgenomen met de klantenservice en weer aangegeven dat ik de rekening wil opheffen. De medewerker kon me niet helpen. Ik gaf aan dat ik een klacht hierover wil indienen en dat kon volgens de medewerker op een ING kantoor, maar hij wist niet zeker of ze me daar wel konden helpen.

Ik ben al 25 jaar klant bij ING met mijn eigen rekening. Ik wil graag de 60 euro terug die jullie hebben geïncasseerd voor een onbruikbare rekening.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 26 juni 2017 om 15:49 geantwoord

Goedemiddag N.R. Ramcharan,

Goed dat u hierover contact met ons opneemt. Het kan niet de bedoeling zijn dat u betaalt voor een dienst waarvan u geen gebruik maakt. Echter, zodra een Betaalrekening actief is, worden er ieder kwartaal pakketkosten geïncasseerd. Als dit de kosten zijn die door ING zijn afgeschreven, dan kunnen wij u dit niet terug betalen. Pakketkosten zijn opgenomen in de algemene voorwaarden en bij het openen van een rekening gaat u hiermee akkoord.

Wat betreft het versturen van gegevens naar een verkeerd adres: kan het zijn dat er van uw partner een oud, of ander adres in de systemen stond? Het is namelijk zo dat als u in Mijn ING uw adres aanpast, deze wijziging alleen voor u telt, en niet voor uw mede-rekeninghouder. Dit komt omdat Mijn ING persoonsgebonden is.

Ik verneem het graag van u.

Vriendelijke groet,

Jeroen
ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Vlinder19

3 maanden geleden - Bedankt voor uw reactie, maar ik ben niet geholpen met een standaard riedeltje en verwijzing naar de voorwaarden. Ik verwacht een professionele oplossing. Zoals ik aangaf stonden de gegevens van mijn partner correct in jullie systeem. Wij wonen niet samen daarom is het een hele stomme fout die gemaakt is. Ook gaat u niet in op het feit dat ik twee keer contact heb gehad met de klantenservice hierover en niet geholpen ben. Ik begrijp wat er allemaal in de voorwaarden staat, maar hoe zit het met jullie verantwoordelijkheid? Van jullie kant zijn er fouten gemaakt waardoor ik geen gebruik heb kunnen maken van het product.

Heeft op 26 juni 2017 om 18:07 geantwoord

Mijn klacht wordt niet serieus genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Vlinder19