Klacht: 50 euro betalen + internetbundel geblokkeerd

op 23 mei 2016 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

– vrijdag de 13e ging mijn abonnement bij jullie voor het eerst in (1000MB, onbeperkt bellen en sms’en voor 10 euro).
– vrijdag 13 mei 20.21 zou ik 910 MB’s verbruikt.
– ik heb geen sms’je van Simpel ontvangen dat ik 80% boven m’n bundel zit
– ik heb wel een sms’je gekregen van Simpel dat ik 100% boven m’n bundel zit
– ik heb een mail van Simpel ontvangen dat m’n internet voor de rest van de maand
geblokkeerd is. Wil ik deze opheffen, dan moet ik 50 euro betalen.
– Simpel kan niet zeggen waaraan ik de MB’s verbruikt heb vanwege de privacy van de
klant.
– wel kan Simpel zeggen dat ik o.a. vrijdagmiddag 13 mei naar een buitenlands nummer
heb ge-sms’t. En dat ik 2x heb gefacetimed. Beide gegevens kloppen niet vanuit mijn
kant. Dat kan ik bewijzen. Wellicht zijn er nog meer dingen die niet kloppen. (Misschien
een dubbel abonnement? Abonnement gehackt?)
– ik heb vrijdagavond 13 mei nog geen half uur 3G aangehad. Dit omdat er geen goede
verbinding was. Binnen dat half uur heb ik alleen Whatsapp geopend.
– mijn iPhone staat ingesteld op “niet automatische updates maken” en “niet automatisch
op 3G overschakelen als WiFi een slechte verbinding heeft”.
– mijn apps zijn geüpdatet toen WiFi aanstond, eerder die dag.
– ik heb Simpel over dit probleem gebeld. Zij zeiden dat ik een klacht moest indienen.

Ik denk dat de fout aan jullie kant ligt. Ik voel me machteloos omdat ik zelf precies weet wat ik heb gedaan vrijdag de 13e met m'n 3G (zie hierboven), maar dat er door Simpel alleen naar de cijfers in hun systeem wordt gekeken. Het kan ook zijn dat er een foutmelding is geweest. Ik heb hier in ieder geval niet om gevraagd. Ik ben een zuinige gebruiker, kreeg m'n 250 MB bij m'n vorige abonnement niet eens op. Ik ben overgestapt naar jullie omdat ik belminuten te kort kwam. En nu heb ik al problemen bij de eerste dag dat m'n abonnement ingaat. Heel vervelend. Ik wil geen 50 euro betalen als me niet eens kan worden verteld waarvoor.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 23 mei 2016 om 13:22 geantwoord

Beste mevrouw Markus,

Zojuist hebben wij telefonisch contact gehad.

Wij hebben gesproken over de abonnementsopties betreffende het Plafond en het feit dat in de eerste maand de bundel naar verhouding wordt berekend. Daarnaast hebben wij het internetverbruik besproken en hoe dit is ontstaan.
Naar aanleiding van ons gesprek is er een passende oplossing geboden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluit hierbij de klacht.

Remco

Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door CMMarkus-simpel