Klacht: 3x te laat in 2 weken door arriva

op 20 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik ga nu 2 weken naar een nieuwe opleising in maastricht en ben door arriva al 3x te laat gekomen. Ik reis namelijk van kerkrade naar maastricht randwyck en hiervoor moet ik in heerlen overstappen. Om de een of andere reden begrijpt arriva niet dat het tijdens spitsuur in de ochtend hartstikke druk is in de veel te kleine trein van kerkrade-heerlen. Hierdoor heb ik dus al 3x de aansluiting gemist in heerlen om naar maastricht te gaan, voor deze trein hebben de mensen maar 2 min. Overstaptijd wat gewoon niet te doen is. En hoo maar dat deze trein ook maar 2 min wacht tot de trein uit kerkrade er is. Is het nu echt zo moeilijk arriva?! Breid de trein naar heerlen toch een beetje uit zodat er meer ruimte is en de trein niet hoeft te wachten op proppende mensen. Of maak de overstaptijd toch 3 min langer.

Wanneer ik lange ritten maak gaat dit gelukkig meestal goed, bijvoorbeeld naar eindhoven/utrecht/amsterdan. Of arriva komt met een tijdige oplossing

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 20 september 2017 om 16:44 geantwoord

Beste Allysha123,

Niet leuk om te lezen dat je 3x te laat bent geweest doordat de trein te vol zat en je daardoor je aansluiting hebt gemist. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Tijdens de ochtendspits is het op alle trajecten erg druk. Daar zijn wij ons zeker van bewust. Tijdens de spits wordt al het beschikbare materieel ingezet op onze trajecten. Je klacht heb ik intern doorgegeven zodat er naar de planning van in te zetten materieel gekeken kan worden.

Een trein laten wachten gaat helaas niet zo makkelijk. Er zijn meerdere treinen en vervoerders die gebruik maken van het spoor. Om de veiligheid op het spoor te garanderen is de dienstregeling van de vervoerder vastgelegd. Het op tijd, volgens dienstregeling, vertrekken is een bij ProRail vastgelegde afspraak met alle vervoerders.

Excuses voor het ervaren ongemak en hopelijk ervaar je snel verbetering op het traject. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam