Klacht: 35 en geen sigaretten mogen kopen

op 04 februari 2014 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Vanwege mijn klachten ben ik genoodzaakt of met begeleiding na de winkel te gaan of iemand anders te sturen zo ook gisteren.
Mijn dochter gaat voor mij boodschappen doen neemt voor de gezelligheid haar vriendin mee en gaat vanwege de wet alleen na de sigaretten toe om voor mij n pakje sigaretten te kopen.
Haar vriendin word erbij gehaald en heeft geen id bij zich dus mijn dochter krijgt niets mee ok so far so good jumbo houd zich aan de wet dus ik zeg blijf daar met je boodschappies en ik kom eraan, ga na binnen vraag om sigaretten en tot mijn verbazing word mij dit geweigerd voor de rest van de dag. Pardon doe of laat elke dag boodschappen daar ik ben 35 en val buiten de 25 grens ik ben verantwoordelijk voor mij en mijn kinderen en zal geen sigaretten voor n minderjarige kopen zoals de wet mij voorschrijft. Vanwege mijn leeftijd heb ik t recht sigaretten te kopen en jammer genoeg is alleen winkelen gewoon heel moeilijk en ben ik vaak in t gezelschap van mijn jongere kinderen.
Ik vind ook dat ik belachelijk behandelt ben er was geen fatsoenlijke chef in de winkel aanwezig en de wet word belachelijk erbij gehaald.
Ik heb t nagelezen de supermarkten zijn overeengekomen dat een ieder tot 25 zich moet kunnen legitimeren zo ook tot die leeftijd degene die bij hem zijn. In het geval van mijn dochter kan ik me dan ook n voorstelling maken maar als ik kom en ook al ben ik 35 dan maakt t niet uit of ik pietje klaasje of keesje van 17 bij me heb ik ben immers 35.
En daarmee vervalt mijn legitimatieplicht en die van een ieder die bij me is. Ik hoor vele verhalen nu van moeders die geen wijn meer mogen kopen omdat ze minderjarigen bij zich hebben….doe even normaal de wet schrijft enkel voor geen verkoop onder de 18 supermarkten maken afspraken om te voorkomen dat tot 25 jaar ze het voor elkaar kunnen kopen en ik ben er de dupe van maak ajb 1 regel zo duidelijk dat u niet ook nog eens voor mij gaat bepalen dat als ik iets kopen wil ik mijn kids thuis moet laten…..en niet mijn kids op de parkeerplaats hoef te stallen of iets in die geest want dat was niet de bedoeling van de wet

Dat jullie je aan de afspraken houden tot 25 allemaal legitimeren en erna niet meer.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Jumbo in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jumbo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Jumbo

Heeft op 10 februari 2014 om 15:52 geantwoord

10-02-2014

Klant heeft een mail ontvangen.

Alle klachten die gemeld zijn door boos12