Klacht: 30 euro bestelling marktplaats

op 10 mei 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

ik heb ook iets besteld op NL13 ABNA 0506 4173 44 van ene Jens De Ruiter. Alleen hij heeft ook niets afgeleverd. Ik typte op internet zijn rekening nummer in en zag toen al van alles met oplichting ik wist genoeg.

geld teruggestort maar snap dat dat moeilijk is

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 11 mei 2020 om 09:58 geantwoord

Wat naar dat je bent opgelicht.

Uit je bericht begrijp ik dat je voor de aankoop van een dienst, een bedrag hebt overgemaakt via Tikkie.
Dit IBAN is een tussenrekening van Tikkie bij ABN AMRO.

Als je via Tikkie hebt betaald, gaat het geld via deze tussenrekening uiteindelijk naar de ontvanger van het geld. In de details van de afschrijving zie je, behalve eerder genoemd IBAN, nog een ander IBAN. Dit IBAN is van de betreffende aanbieder van de dienst, waar het geld naartoe is gegaan.

Net zoals bij alle betalingen waar je zelf akkoord voor geeft, kan deze betaling niet teruggehaald worden. Dit is namelijk alleen mogelijk bij een automatisch incasso.
Daarom raad ik je aan om aangifte te doen bij de politie. De politie kan een onderzoek starten naar de betreffende IBAN en verdere maatregelen nemen.

Maak ook een melding via het Tikkie Whatsappnummer (0613768528). Zo zijn ook zij op de hoogte en starten zij een onderzoek naar deze Tikkie gebruiker.

Ik ga ervan uit je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Gabie
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door NiekMenses