Klacht: 3 keer mislukt om een bankpas te ontvangen en na zg agressie nu in het incidentenregister

op 17 juni 2017 over ABN Amro in de categorie Banken

Op 21/4/2017 woonden ik in Engeland in Newcastle. Op 21/4/2017 was ik beiden mijn bankpassen kwijk geraakt met mobiel telefoon. Gestlolen dinkt ik. Op 22/4/2017 had ik via het internet een nieuw bankpas aangevraagd. Dit bankpas was op mijn adres in Engeland nog niet binnen op 2/5/2017. Op 2/5/2017 is er dan via het telefoon van ABN een nieuw pas aangemaakt en opgestuurd. Aan mijn was vertelt dat het 1st nieuw pas door technies redenen niet was aangevraagd of aangemaaakt. mijn 2de pas was blijkbaar aangemaakt op 5/5/2017 en gepost op 9/5/2017. deze 2de pas had ik weer niet in huis tot 22/5/2017. ik moest mijn huis verlaten venwegen geen huur te kunnen betalen en geng terug met geleenden geld terug naar Nederland om mijn bankzaken hier op te lossen. op mijn nieuw adres in nederland heeft ik een 3rde pas aangevraaagd en die is weers niet binnen 5 werkdagen binnen huis geweest. Ik ging naar het Coolsingel kantoor van het ABN in Rotterdam en was boos en had woorden met van zekeren medewerkers daar. Vanwegen dat is ik geschorst als klant in in een incident register gekomen. Daar was geen politie geroep in dit zg agressie gebeurtenis. Ik voelt deze actie overbodig en onteregt. Ik hoop dat ik uit het incident register verwijder zal worden, en dat ik weer verder gewoon weer een normaal betaal rekening kan hebben. Help aub in deze zaak. Dankje voor U aandacht. Dhr. Michael Lok Ik zit nu op het Pieter de Hoochstraat 14, 3024 BH, Rotterdam Email: michaellok6666@gmail.com , tel : 088230500

Dat ik verwijder wordt uit het incident register

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

2 maanden geleden - Goedemiddag Michael Lok, Zo, dat is een heftige situatie zeg! Niemand wil zonder bankpas komen te zitten, dus ik snap dat je hierdoor gefrustreerd kunt raken. Je moet natuurlijk je vaste lasten kunnen betalen en rondkomen. Het spijt me als de vervanging van je passen zo rommelig is verlopen en het zo naar geëindigd is. Ik kan hier inhoudelijk nog geen uitspraken over doen, omdat ik je gegevens niet heb. Ik wil je graag bellen, zodat ik het voor je na kan kijken. Ik zal mijn uiterste best doen! Wanneer ben je telefonisch bereikbaar tijdens kantooruren? Dan neem ik contact met je op. Met vriendelijke groet, Layla ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht michaellok6666@gmail.com

2 maanden geleden - Geachte Mevrouw Layla, Mijn situatie heeft ik in het breden in mijn klacht aan U doorgegeven. Daar is wat extra informatie dat wij mischien via de telefoon kunnen bespreken. Al wat ik weet is mijn zg. aggressie geval bij het kantoor op de Coolsingel in Rotterdam was aleen een geval van wisselen van woorden. Ik had volgemns mijn gevoel het recht gehad om boos te zijn nadat 2 passen niet is aangekomen op mijn adres in Engeland en dat ik daardoor geen huur kon betalen en moest het huis uit. Ik leenden geld voor een ticket om terug naar Nederland te komen om mijn bankzaken/ passen hier te regelen. Ik had een nieuw adres doorgegeven aan het ABN kantoor op het Coolsingel in Rotterdam en was verzekerd dat ik mijn bankpassen en pincoden binnen 5 werkdagen binnen zou hebben. Dat ik weer niet gelukt. Dus ik had 3 keer een pas aangevraagd en geen een van die 3 hebt ik ontvangen. Wie zal dan niet boos worden speciaal als ik van Engeland was gekomen om mijn bankpasseen te regelen. ik moet bij zegt dat in dit genoemde incidentie was geeen politie geroept en ik was aleen gevraagd om het gebouw te verlaten. Later op mijn Nederlands adres krijkt ik dus die brief waarin staan dat ik geen klant meer zijn en ook nog is opgenomen in een zg incidendenten register. Dat veroorzaak mijn nu veel probleemen want ik zit nu zinds 21/4/2017 zonder bankpas en is op straat beland. Verder was ik bij het Gemeenten om deze zaak uit te zoeken en aan mijn waas vertelt dat ik of iemand anders aleeen opgenomen word in deze zg incidenten register als er sraken was van fraude. Dat was in mijn geval nooit die geval geweest. Die ergste die ik ooit gedaan hebt volgengs mijn politie dossier, was openbare dronkenschap. Dat zal en kan zij ook beaamen. Help dus dat ik uit deze register verwijder kan worden zo snel mogelijk, anders krijgt ik geen ander betaalrekening, ook niet van n ander bank. Ik hopp dat U dit zo snel mogelijk zal doen, Hoogachtend, Dhr. Michael Lok Mijn contact nummer op dit moment is 088 2305500

Reactie van de melder van de klacht michaellok6666@gmail.com

2 maanden geleden - Na ons gesprek van vanoggend zou U aan mijn het beste verloop van zaken doorgeven voor het verkrijgen van een nieuw rekening. Ik heeft tot nu niets ontvangen, of was die telefoontje genoeg informatie geweest? Ik weeet het ook niet alemaal zo duidelijk meer nu. Dankje, Michael Lok

Bericht van ABN Amro

2 maanden geleden - Goedemiddag Michael Lok, Samenvattend wil ik je nog het volgende doorgeven over wat we telefonisch besproken hebben: Iedereen in Nederland moet kunnen beschikken over een bankrekening. Hierbij gaat het om een basisbankrekening. Je komt in aanmerking voor deze rekening als je: • minimaal 18 jaar bent; • een vaste woon- of verblijfplaats in Nederland of een postadres bij een erkende hulpverleningsorganisatie of overheidsinstantie heeft; • een geldig identiteitsbewijs kunt tonen. Meer informatie over deze rekening en hoe je deze kunt aanvragen vind je hier: https://www.basisbankrekening.nl/aanvragers/uitleg/ Verder hebben wij afgesproken dat wanneer je elders een rekening hebt geopend, jij dit via het forum aan mij laat weten. Dan neem ik contact met je op om een afspraak bij ons op kantoor in te plannen. Met vriendelijke groet, Layla ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht michaellok6666@gmail.com

1 maand geleden - Hello Layla, Ik wilt graag weten of ik ook gebruikt kunt maken van het overstap service program van het ING bank of Rabobank, waarin ik bij hun op kantoor komt en mijn legitimeer dat zij dan het zaak verder met ABN kan oplossen? Dan hoeft U ook geen afspraak te maken voor mijn bezoek op een ABN kantoor gezien mijn schorzing van 1 jaar van elke ABN kantoor? Weet U verder ook of mijn bezwaarshrift van mijn en van het Antes/ Bouwman groep al geleest en geevalueerd is? En ook wat de uitkomst ervan is? Laat mijn aub zo snel mogelijk weten. Dankje, Michael Lok

Reactie van de melder van de klacht michaellok6666@gmail.com

1 maand geleden - Hi Layla van Michael Lok Ikt overal rond gebelt om te kijken hoe ik weer aan een nieuw betaalrekening kan komen. Het loopt miet makelijk. Eerstens kan (over mijn vorige vraag ) over overstappen zonder een afspraak van U bij van een ABN kantoor met een zg overstap service naar een ander bank niet aleen via het internet. Elk bank wilt dat ik van mijn vorige rekening nummer van het ABN tenminste 0.01 euro cent overmaken naar een nieuw rekening nummer die aan mijn al door 2 banken doorgegeeft is. Als U dan zo een afspraakt maakt van mijn komst om mijn ABN rekening finaaal te sluiten en het geld evt over te maken naar mijn nieuw rekening, wilt U dan ook vragen dat zij zal toelaten dat ik dat 1 cent over kan maken naar mijn nieuw rekening? Anders loopt het niet goed en ik zit dan precies 3 maanden zoder geld en nu op straat. Kan U dat aub in het regelen van het evt bezoek regelen? Helpt aub zo snel mogelijk met informatie hierover.

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste Michael Lok, Bedankt voor je bericht! Goed dat je meedenkt in eventuele andere mogelijkheden. Heb je al contact gehad met een andere bank om na te gaan wat de mogelijkheden zijn om een rekening te openen via een kantoor? Via online kanalen is een overboeking van 0,01 cent nodig. De overstapservice is helaas niet mogelijk, aangezien hier 13 maanden lang een actieve rekening voor nodig is. Er is afgesproken dat je op één van onze kantoren kan langskomen, wanneer je een rekening geopend hebt bij een andere bank. Ondanks dat je een schorsing hebt. Je moet in de gelegenheid zijn om jouw bankzaken bij ons goed af te ronden. Ik kan me voorstellen dat je graag wilt weten of we jouw bezwaarschrift ontvangen hebben en wat de uitkomst hiervan is. Nadat wij jouw brief ontvangen hebben, kan je binnen 4 weken een inhoudelijke reactie verwachten. Telefonisch kunnen we nakijken of de brief binnen is. Stel je het op prijs dat we je bellen om dit na te kijken? Ik hoor graag wanneer je telefonisch bereikbaar bent tijdens kantooruren. Dan nemen we contact met je op. Met vriendelijke groet, Lisette ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht michaellok6666@gmail.com

1 maand geleden - Hello Layla / Lisettte, Als ales goed loopt heeft ik deze komende week een nieuw betaal rekening via het adres van het Bouwman GGZ ( mijn officiele begeleiders),met adres : Pieter de Hoochweg 18, 3024 BH , Rotterdam Mijn Nieuw kaart en pin word naar deze adres gepost. Als ik deze binnen heeft zal U dan een afspraaak maken dat ik mijn nieuw rekening nummer kan doorgeven aan een ABN kantoor? Daar staat nog een bedragt op van 2878.20 euro die ik nog steeds niet bij kan en nodig heeft vooor huur enz. Laat aub weten hoe deze zaak verder moet lopen. Dankje, Michael Lok

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste Michael Lok, Dat zou mooi zijn! Ik wil je er wel op wijzen dat iedereen jouw berichten op dit forum kan nalezen. Ik raad je daarom aan voorzichtig te zijn met privé informatie, zoals je adres en saldo. Je kunt een bericht sturen naar klacht.nl of zij je bericht met deze informatie willen verwijderen. Laat het even weten als je de rekening hebt geopend en deze actief is. Dan bel ik je op om een afspraak te maken op het kantoor om alles af te ronden. Geef dan een tijdstip door wanneer je bereikbaar bent tijdens kantooruren. Met vriendelijke groet, Layla ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht michaellok6666@gmail.com

1 maand geleden - Hello Layla / Lissette Ik hebt nu een nieuw bankrekening. Ik kan dat Maandag afhalen bij het Bouwman GGZ. Wilt U dan voor mijn een afspraak maken voor het afsluiten van mijn ABN rekening en het overdragen van mijn saldo naar mijn nieuw rekening aub? Dankje, Dhr. Michael Lok

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste Michael Lok, Fijn dat je een nieuwe rekening hebt! Ik heb je zojuist gebeld op het telefoonnummer dat je hebt doorgegeven, maar daarop kan ik je niet meer bereiken. Ik bel je graag op voor het maken van een afspraak. Kun jij je nieuwe telefoonnummer doorgeven per e-mail aan mij via webcare@nl.abnamro.com? Vermeld dan aub in het onderwerp van je e-mail dat het gaat om klacht met referentienummer 17125. Ik hoor graag wanneer je bereikbaar bent tijdens kantooruren. Met vriendelijke groet, Layla ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Goedemorgen Michael, Ik ben benieuwd of alles inmiddels naar tevredenheid is geregeld. Ik hoor het graag van je! Met vriendelijke groet, Layla ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht michaellok6666@gmail.com

1 maand geleden - Hello Layla, Ik was gister bij het ABN kantoor op het Bergse Dorpstraat in Rotterdam voor een ontmoeting met Mw. Lissanne van Leeuwen.Mijn rekening was zg. afgesloten en mijn saldo was overgemaakt naar mijn nieuw ASNbank betaalrekening. Vanoggend om 8:00 uur was mijn saldo op mijn ABN rekening nog niet veranderd. Pas later ongeveer om 10:00 uur vanoggend was mijn saldo op nul gebracht, maar daar staat nog niets op mijn ASN rekening. Waarom is dat zo?? Ik begrijpt het niet, want in het verleden als ik geld had overgemaakt of opgeneemt met mijn ABN pas of online was dat direct zichtbaar op mijn rekening online. Maar nu niet? Waarom als ik ales gedaan heeft wat ik moest, staat mijn restant saldo nog steeds niet op mijn nieuw rekening??? Onthou ik zit nu zinds 21/4/2017 zonder bankpas, maar daar is van ABN geen begript voor mijn situatie, anders was het geld toch vanoggend op mijn nieuw ASN rekening. Wilt U aub vertelen waarom ik nog steeds moet wachten voor MIJN geld. Ik zit met niets voor als zo lang, maar toch moet ik weer wachten. Waardeloos is dit. Michael Lok

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste Michael, Ik snap dat je je geld zo snel mogelijk wilt hebben. Bij het opheffen van een rekening komt wat meer kijken dan alleen een overboeking. Wij moeten dit achter de schermen goed regelen, dus er komt nog wat papierwerk en systemen bij kijken. Ik heb even voor je geschakeld met de medewerker van kantoor. Zij heeft je aangegeven dat je het geld in de loop van volgende week ontvangt. Dit is de normale wachtperiode na het opheffen van een rekening. Wij hebben absoluut begrip voor je situatie en snappen dat je bij je geld moet kunnen. Daarom zullen we dit dan ook zo snel mogelijk afhandelen. Ik wil je vragen nog even geduld te hebben tot volgende week. Bedankt! Met vriendelijke groet, Layla ABN AMRO Webcare

Bericht van ABN Amro

1 maand geleden - Beste Michael, Afgelopen week zou het geld op je ASN rekening worden bijgeschreven. Heb je dit geld inderdaad ontvangen? Met vriendelijke groet, Mw. L. van der Lugt ABN AMRO Webcare

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 31 juli 2017 om 12:37 geantwoord

Meneer zou het geld op zijn rekening moeten hebben ontvangen. Aan meneer gevraagd of dit inderdaad het geval is. We hebben hier helaas geen reactie meer mogen ontvangen. Indien er om één of andere reden toch geen geld is ontvangen, kan meneer ons een Whatsapp bericht sturen via 0651570024. Op deze pagina sluiten we de klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door michaellok6666@gmail.com