Klacht: 2 pers kamer moesten we delen met 4 anderen

op 03 oktober 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Dinja van de ‘klantenservice’ van Booking.com wist ons, na een maand geduldig wachten op antwoord van onze klacht, rond 23:10 op zaterdag 30 september 2017 een precieze reactie te geven op onze klacht van boekingsnummer 1131 97 68 70 bij budget studio’s van 8 september 2017. De dag dat mijn vrouw en ik naar het optreden in Scheveningen van Anouk zouden gaan. We hadden gezellig een twee-persoons hotelkamer met eigen badkamer met wc geboekt. Die verwachting klopte niet helemaal toen we lachend de deur openzwaaide. Het bleek een gedeelde kamer te zijn van 6 personen, 2 houten stapelbedden en 4 koffers/tassen van gasten die hun bed al toegeëigend hadden door daar hun schoenen op en/of naast te zetten.

Dinja nam haar rol serieus en ons wat minder. We werden getrakteerd op de volgende one-liners, toen we aaneengenageld in onze auto een bijzonder gesprek aan het voeren waren via de carkit. Voor de beeldvorming ;
– Dinja: Weet u hoeveel klachten wij krijgen?
– ik dacht: Echt waar? Met of zonder een glazenbol: dat worden er nog meer.
– Dinja: Dat kan ik niet zo maar verantwoorden naar mijn leidinggevende?
– ik dacht: Hoezo? Ruikt ie naar zwavel en heeft ie horens?
– Dinja: Wij verhuren zoveel accomodaties, we kunnen ze natuurlijk niet allemaal zien.
– ik dacht: Als je niet weet wat je verhuurt…., dan wordt het lastig Dinja. Heel lastig.
– Dinja: Deze accomodatie scoort slechts een 6.0, dus dat is een risico.
– ik dacht: Dus bij een 5.0 beoordeling is het God voor ons allen. Ik ben 41 en boek een kamer met mijn vrouw van 40. Ik boek toch
geen zaaltje in een jeugdherberg?

Na 15 minuten haar gemopper aangehoord te hebben hoe zwaar ze het had, raakte plots mijn geduld op. We hebben vaker geboekt via booking.com en dat was tot op heden goed bevallen. Het kan ook niet altijd goed gaan, en dit keer ging het goed fout. Maar we hadden nooit gedacht dat we zo onthutst moesten luisteren naar een inspiratieloze en allesbehalve begripvolle mevrouw van de klantenservice van Booking.com.

Booking.com doet stom. Wij willen ons geld terug. Alstublieft. Dankuwel. Wij hebben als bewijs het kamernummers met slotcode gemaild. U kiest als organisatie ervoor om het niet ter plekke te onderzoeken en dat is bijzonder. Bij het horen van deze dergelijke klacht, schieten de voelsprieten toch spontaan uit?! Booking.com zou er logischerwijze alles aan doen om te voorkomen dat er nog meer teleurgestelde klanten bellen en een vervelende ervaring opdoen.

Dit is een laatste poging om het te corrigeren en anders zien we ons genoodzaakt om een andere route te bewandelen.

Bastiaan Versloot en Tamara Sibie

Als we ons geld terugkrijgen en een excuus.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Bas Versloot