Klacht: 2 dagen Kroatie, factuur 1300 Euro

op 08 juli 2012 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik heb een data (zgn. internationaal paspoort) abonnement bij Vodafone. Na een tweedaags bezoek in Kroatië ontvang ik een factuur van 1300 Euro over verbruikte Data. Volgens de specificatie is er rond 200 Mb aan data verbruikt.

Nu is het mij bekend dat Kroatië niet tot de zgn. paspoort landen behoort en dat dataroaming duur is. Door veelvuldig verblijf in het buitenland is het toestel dan ook standaard geblokkeerd om automatisch bijlagen te downloaden of apps te updaten.

Er valt op de verbruikte data een factor 20 hoger is dan de het gemiddelde verbruik in het buitenland, gemeten over een tijdsvak van 2 jaar. Er moet dus zijn gefraudeerd.

Vodafone ontkent dit en stelt dat het gebruikt bij het toestel hoort, kan of wil ook geen nadere specificatie geven van de verbruikte data.

Ook geeft Vodafone geen antwoord op het feit dat er een limiet is ingesteld over een maximaal bedrag, Dit zou alleen voor Europa gelden en DUS niet voor Kroatie….?

1. een antwoord op het feit dat de provider een consument verplicht is te waarschuwen bij overschrijding

2. een specificatie van de gebruikte data. 100 Mb om 0930 en 100 Mb om 13.30

3. nemen van verantwoording doordat de klant niet is gewaarschuwd, dus afwaardering van de factuur naar een realistisch bedrag

4. geen afschepen over de telefoon door welke medewerker dan ook

Bericht van Vodafone

5 jaren geleden - Beste alderliefstebv, Wegens technische redenen hebben we je klacht nu pas ontvangen. Hiervoor wil ik graag mijn excuses aanbieden. Indien je klacht nog aktueel is, wil ik je verzoeken om je klacht opnieuw in te dienen. Dan wordt deze alsnog behandeld. Met vriendelijke groet, Jeannette Vodafone - Medewerker Klachtafhandeling

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vodafone in behandeling genomen

Vodafone

Heeft op 07 september 2012 om 16:03 geantwoord

Wegens technische redenen klant verzocht om klacht opnieuw in te dienen, als deze nog aktueel is.

Alle klachten die gemeld zijn door alderliefstebv