Klacht: 162 euro voor afschriften

op 12 mei 2016 over ING in de categorie Banken

ING vraagt 162 euro voor afschriften die ik niet meer online in kan zien

Als ING dit gratis stuurt of tegen een redelijke kostenvergoeding . Ik kan er niets aan doen dat mijnING omgeving afgesloten is na sluiting rekening !

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 12 mei 2016 om 16:13 geantwoord

Beste mevrouw Boers,

Op het moment dat u de producten bij ons heeft opgezegd, is uw account voor internetbankieren logischerwijs ook komen te vervallen. Het is uw eigen verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat u alle informatie juist heeft opgeslagen, alvorens de rekening te sluiten.

Voor het verzenden van afschriften voor gesloten rekeningen, vragen wij €4,50 per kopie. Als u afschriften van meerdere jaren nodig heeft, kan dit bedrag inderdaad oplopen. Wij kunnen hier coulance voor geven, op het moment dat geen toegang heeft tot uw account vanwege bijvoorbeeld een storing. U heeft echter zelf de keuze gemaakt om uw rekening, en daarmee de toegang te beëindigen. Wij kunnen dit bedrag in deze situatie daarom niet verlagen.

Groet,

Ronnie
ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Eirene

1 jaar geleden - Overigens heb ik de rekening opzegd vanwege jullie foute investeringen in bijv wapenhandel

Reactie van de melder van de klacht Eirene

1 jaar geleden - Blijkbaar krijgen andere klanten de afschriften kosteloos toegestuurd: https://community.ing.nl/t5/Dagelijkse-bankzaken/Kosten-afschriften-opgeheven-bankrekening/td-p/15333

Bericht van ING

1 jaar geleden - Beste mevrouw Boers, Zoals mijn collega Ronnie al heeft aangegeven heeft u uw producten opgezegd. Dat bekent dat u van geen product meer gebruik kunt maken. Dat geldt dus ook voor Mijn ING. Het is geen besluit van de ING om geen afschriften toe te sturen. Dat is uw eigen beslissing. Tijdens het houden van uw rekening had u keuze tussen verschillende pakketten en daarbij ook de verzending van de afschriften per post. Dat was wekelijks, tweewekelijks en maandelijks. Maandelijkse verzending was daarbij gratis. Daarnaast is het aan u, zoals mijn collega ook heeft uitgelegd, om alle informatie die u nodig heeft op te slaan in uw administratie. Ik ga er vanuit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Tjitske ING Webcare

Bericht van ING

1 jaar geleden - Beste mevrouw Boers, De link die u opgeeft is de manier waarop mensen afschriften op kunnen vragen, ook via deze weg worden er kosten in rekening gebracht. Groeten, Jessica ING Webcare

Heeft op 21 mei 2016 om 19:08 geantwoord

In de link staat:

\"Hilde ING Webcare
' Beste Jannie,

Je kunt de kopie afschriften inderdaad schriftelijk aanvragen. Je stuurt dan een brief met je verzoek, naam, IBAN, geboortedatum, adres en kopie van je identiteitsbewijs of paspoort naar:

ING Klantenservice
Antwoordnummer 6135
8900 VC Leeuwarden

Het adres is dus anders dan eerder genoemd. Je hoeft geen postzegel te gebruiken en er zijn momenteel geen kosten verbonden aan de afschriften.

Kun je hiermee uit de voeten?

Vriendelijke groet,
Hilde' \"

Bericht van ING

1 jaar geleden - Beste mevrouw Boers, Ik snap dat dit verwarring zaait. Het bericht wat op onze community staat is niet helemaal correct. Voor een opgeheven rekening worden altijd kosten berekend na we het schriftelijke verzoek hebben gekregen. De kosten zijn €4,50 per afschrift. Deze kosten zijn voor iedereen met een opgeheven rekening gelijk. Ik kan dit dus helaas ook niet aanpassen. Vriendelijke groet, Meike ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Eirene