Klacht: 100 euro afgeschreven voor administratieve kosten beslag

op 28 juni 2017 over ING in de categorie Banken

Ik heb geen inkomen en geen saldo op mijn rekening. Deurwaarder probeert beslag te leggen en zowel ING als deurwaarder weten dat r geen geld is, maar vooralsnog schrijft de ING 100 euro af van mijn rekening. Dit is gewoon diefstal….!!!

Zolang er gern geld staat kan er niet afgeschreven worden dat lijkt mij duidelijk en dan nog alleen in overeenstemming. Stel dat er geld op staat voor bijvoorbeeld je zorgpremie (toeslag belastingdienst) word het doodleuk afgeschreven. ING werkt dus mee aan de zelfverrijking over de ruggen van schuldenaren en slachtoffers van de schuldenindustrie. Geld terug en met je vingers van andermans geld afblijven totdat er toestemming is. Of in dit geval er überhaupt geld is. Rood staan mag ik niet maar wel 100 euro afschrijven waardoor ik nu rood sta. Oplossing is ee andere bank zoeken die nog wel fatsoen heeft en een goed werkend moreel kompas!

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 29 juni 2017 om 15:34 geantwoord

Hallo Ali,

Wat ontzettend vervelend dat er beslag is gelegd op je rekening! Ik kan mij goed voorstellen dat je hiervan baalt en dat je gefrustreerd bent over de kosten die ING berekend heeft.

Omdat er bij een beslaglegging veel administratief werkt komt kijken, kost dit een hoop tijd voor een bank om te verwerken. Zoals je weet, tijd = geld, en wij vragen een bijdrage in deze administratieve kosten. Het spijt me, maar ik kan dit niet voor je terugboeken.

Ik begrijp dat dit niet het antwoord is waar je op hoopte, maar het is niet anders.

Hilde
ING Webcare

Heeft op 30 juni 2017 om 18:39 geantwoord

Op voorhand is zichtbaar dat er geen geld is om beslag op te leggen zowel voor ING als Beslaglegger, maar vooralsnog wordt het doorgezet en doodleuk hiervoor kosten in rekening gebracht. Ik heb de ING nooit nimmer een opdracht gegeven om iets te doen waarom moet ik opdraaien voor andermans beslissingen. Nogmaals verkapte diefstal is wat het is. En dit kan helemaal niet!! Nog afgezien van de zogenaamde intensieve tijd die het allemaal in beslag heeft genomen. Het is gewoon een automatisch proces!!. Ik ga naar mijn advocaat hiermee want dit is crimineel.

Bericht van ING

4 maanden geleden - Beste A111, Hoe de beslaglegging specifiek op jouw rekening is gedaan heb ik geen inzage in. Je kunt hierover contact opnemen met onze afdeling Beslagen op telefoonnummer 0582340031 bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.00 uur. Vriendelijke groet, Yvonne ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door A111