Klacht: 100 euro “administratie kosten” elke keer als er beslag gelegd wordt op me girorekening

op 17 juli 2017 over ING in de categorie Banken

Elke keer dat een incasso buro beslag legd op mijn giro rekening kost het mij 100 euro administratie kosten. (geen 5 euro of 10 euro wat al veel zou zijn maar 100 euro!) terwijl ik er niet om gevraagd heeft. Als die incasso buro beslag wil leggen laat hem dan ook maar die 100 euro betalen. Ik moet nu elk jaar zeker 2 a 300 euro betalen (terwijl ik maar 400 euro per maand heb om uit te geven) aan “administratie kosten” voor beslag leggingen. Ik zit nu een al een tijdje zonder geld en sta nu rood (80 euro) dit houd in dat als ik de 20 ste me belasting huur/zorg toeslag terug krijg ik nog steeds geen geld op nemen kan en moet wachten tot 25ste a 27ste.

Als ze elke 100 euro die ze van me gepakt hebben voor "administratie kosten" terug betaald hebben en de kosten aan de incasso buro geven.

5 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 17 juli 2017 om 19:35 geantwoord

Goedemiddag Salahedin,

Ik kan me voorstellen dat je niet blij wordt van de kosten die afgeschreven worden nav het beslag.

Wanneer wij, ING, het verzoek tot beslaglegging ontvangen dan zijn wij wettelijk verplicht om mee te werken aan de beslaglegging. Het behandelen van het beslag; de administratieve afhandeling brengt voor ons kosten met zich mee. Om die reden worden de kosten (€100 per beslag) in rekening gebracht.

Je kunt de Betaalrekening blijven gebruiken op het moment dat er nieuwe bijschrijvingen worden gedaan en/of wanneer je de mogelijkheid hebt tot roodstand. Ik begrijp dat het op dit moment lastig is aangezien er pas volgende week nieuwe bijschrijvingen ontvangen worden. Daar heb ik helaas geen oplossing voor. Je geeft aan dat je elk jaar 2 a 300 euro moet betalen aan kosten voor het Beslag, deze kosten zijn te voorkomen door goede afspraken met de schuldeiser(s) te maken. Heb je daar al contact mee opgenomen?

Meer informatie over Beslaglegging lees je via deze link: https://www.ing.nl/particulier/klantenservice/beslaglegging/index.html

Groeten,
Sabrina
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door salahedin