Klacht: 100% controle Curacao

op 02 juni 2019 over Douane in de categorie Overheid

Ik heb voor de tweede keer een reis voor 19 dagen naar Curacao gemaakt. De vorige keer werd ik drie jaar geleden ook al ondervraagd. Mijn echtgenoot een lange blanke man niet. Nu drie jaar later werd ik als vijftig plusser weer ondervraagd en niet eens aardig benaderd. Terwijl voor mij een blanke vrouw van ongeveer dezelfde leeftijd netjes welkom werd geheten. Aan mij werd door dezelfde douanebeambte alleen gevraagd, waar kom JIJ vandaan? Aan mijn man weer niets. Het kan zijn dat ik vanwege mijn exotische uiterlijk, vermoeidheid vanwege mijn chronische ziektes als reumatoïde artritis en een spierziekte er verdacht uit zie. Maar zo ga je toch niet met mensen om? Waarom niet eerst een vriendelijk gesprek zonder te vooroordelen?

Een kort vriendelijk gesprek na aankomst en daarna oordelen.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Douane in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht van Kerkvoorde

1 jaar geleden - Ik heb een brief van de Douane gekregen. De desbetreffende beambte zegt niet de waarheid tegen zijn superieuren. Gelukkig heb ik mijn man als getuige. Het enige voordeel is nu wel dat de mensen die bij de douane die dag aanwezig waren zijn aangesproken hierop en hopelijk beseffen dat je mensen met respect moet behandelen ongeacht huidskleur, leeftijd, geloof etc.

Reactie van de melder van de klacht van Kerkvoorde

1 jaar geleden - URL dat bewijst dat de douane zeker discrimineert en mensen niet vriendelijk benadert.https:www.nrc.nlnieuws20060628klachten-over-gedrag-douane-11153065-a1230884

Reactie van de melder van de klacht van Kerkvoorde

1 jaar geleden - Ben gebeld door de douane. Hele aardige mevrouw. Zij zei ook, wij kunnen wel uren doorpraten. Maar zij zei mede ik heb er alles aan gedaan en de Ombudsman is er ook mee bezig. Zeker omdat etnisch profileren in het nieuws is. Zij was mij zeer dankbaar voor de melding. Opgelost!

Alle klachten die gemeld zijn door van Kerkvoorde