Klacht: 1 cent te weinig overgemaakt voor betalingsregeling en nu incassobureau ingeschakeld.

Mijn man heeft met Infomedics een betalingsregeling afgesproken. Hiervoor betaalt hij EUR 40,00 extra. Hij heeft het bedrag van de rekeningen van de orthodontie van mijn dochter en de extra kosten hiervoor bij elkaar opgeteld en kwam op een bedrag van EUR 78,04. Dit heeft hij nu netjes en op tijd 3x betaald. Wij kregen iedere keer een herinnering, meer een overzicht met de uitstaande kosten van de orthodontist en de afbetaling erop vermeld. Er is ons nooit een bedrag doorgegeven wat wij moesten betalen. Alleen maar een akkoord dat wij het bedrag in 8x moesten betalen. Dat was EUR 78,04. Nu hebben wij een rekening van een incassobedrijf ontvangen, omdat wij in gebreken zouden zijn gebleven. Wat hebben wij fout gedaan? Mijn man heeft gebeld met CMIB en met infomedics. Wat blijkt, hij heeft EUR 0,01 te weinig betaald. Ja u leest het goed 1 cent!
Op de zogenaamde herinneringen staan de kosten voor de orthodontie en de afbetaling, maar nog nooit een woord over dat er 1 cent te weinig is betaald. Wij moeten nu EUR 50,00 extra betalen voor de incasso. Dit kunnen wij niet geloven. Waarom is er niet met ons gebeld of gecommuniceerd via de ‘herinneringen’ dat wij 1 cent te weinig hebben overgemaakt? Wij hebben alle termijnen netjes betaald.
Een leermoment zeker voor mij en zeker ook voor Infomedics: betaaltermijnen af te spreken en op papier te zetten. zo kan je elkaar verwijzen naar de overeenkomsten die gemaakt zijn. Buiten dat is het onverklaarbaar dat dit over 1 cent gaat en dat wij altijd netjes op tijd betalen.

Kwijtschelding van de incasso(kosten) en wij zullen verder netjes alle termijnen 1 cent extra overmaken voor het resterende bedrag..
Ook wil ik zwart op wit een afspraak over de betalingstermijnen. Met duidelijkheid over het te betalen bedrag.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Infomedics over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Infomedics in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Infomedics een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Infomedics

Heeft op 11 mei 2020 om 14:06 geantwoord