Klacht: Schandalig achterlaten badkamer

M. Straatmans op 14 november 2022 over Zwaluw Comfortsanitair in de categorie Badkamer bedrijven

Naast het feit dat een thermostaatkraan niet gemonteerd is, is de grootste klacht dat de douchehoek verwijderd is en er geen afdekking voor terug gekomen is. Het is nu nog open met gaten en pur. En dat bij een hoog bejaard stel. Hoezo veilig douchen.

En dat voor ruim 6000 euro.

Een ruime financiele compensatie.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Zwaluw Comfortsanitair over deze klacht.

Bericht van

10 maanden geleden - Geachte familie Straatmans, Uw mail verbaast ons. Wij hebben de opstelling gebouwd die u gekozen heeft. U heeft bij de oplevering ook voor akkoord getekend. Wij kunnen de extra werken voor u uitvoeren. Indien gewenst kunnen wij u hier een offerte voor maken. Vriendelijke groet, Zwaluw

Reactie van de melder van de klacht M. Straatmans

10 maanden geleden - Beste Zwaluw, Ik heb zo’n 2 weken geleden telefonisch met u contact opgenomen m.b.t. klachten over de badkamer van mijn moeder. Er werd aangegeven dat ik een mail diende te sturen, inclusief foto’s. Dat heb ik gedaan, met de vraag binnen 10 dagen te reageren. Van u heb ik geen enkele reactie ontvangen, waarop ik een deel van de klachten bij klacht.nl heb gemeld. Binnen een dag komt u met een inhoudsloze reactie en het voorstel om voor mijn moeder een offerte op te stellen voor de herstelwerkzaamheden. Dus de klachten negerend, ik zal deze zo nog eens benoemen, vraagt u om een bijbetaling zodat de klus af te gemaakt kan worden. Hoe durft U. U zou de oude douche en de oude, losstaande, badkuip verwijderen om daar een douchehoek van te maken. Beide zijn inderdaad verwijderd. Waarbij de douchebak niet vervangen is door welke afdekking dan ook. Het is een groot gat met pur en cement. Behalve onooglijk ook nog eens onveilig. Ook is de thermostaatkraan tegen de afspraak in niet vervangen, maar heeft u de oude badkraan gewoon laten zitten in het nieuwe douche gedeelte. De nieuwe ‘hulpstang’ die mijn hoogbejaarde moeder en haar partner ondersteuning zouden moeten bieden, is niet gemonteerd maar ergens in huis achter gelaten. (Klein detail in dit grote geheel; netjes kitten blijkt ook een vak apart. Maar daarover zal ik niet vallen.) Daarnaast heeft mijn moeder een nieuwe vloerbedekking laten leggen, die nu een spoor van lijm en-of kit resten bevat. Verbijsterend dat u niet reageert op de klachten en geen openheid biedt voor een gesprek. Dat u wel reageert als het beknopt in de openbaarheid komt, stelt mij erg teleur en doet het vertrouwen in Zwaluw zakken tot onder het nulpunt. Desalnietemin verwacht ik alsnog een redelijk voorstel van jullie. NB: jammer dat we geen foto's kunnen plaatsten hier dan zou iedereen kan zien dat er onbehoorlijk werk geleverd is, wat inmiddels ook bevestigd is door een andere sanitair specialist.

Bericht van

10 maanden geleden - Geachte, Als klant er voor kiest geen kraan te kopen dan leveren wij die vanzelfsprekend ook niet. Dat u deze nu middels negatieve reviews alsnog gratis probeert te krijgen is natuurlijk niet reëel. Het zelfde geldt voor de vloer waar u het over heeft. Op verzoek van u hebben wij geholpen een stuk oude vloer weg te halen. Dit viel ook niet binnen de overeenkomst. Vanzelfsprekend gaan wij dan niet gratis nog een extra vloer leggen. Nogmaals willen wij aanbieden de werken uit te voeren maar wel tegen betaling. Alle werken zijn netjes en juist uitgevoerd. Extra werken kunnen worden gedaan tegen een redelijke vergoeding.

Reactie van de melder van de klacht M. Straatmans

10 maanden geleden - Beste Zwaluw, Jullie gaan weer niet op de inhoud in. Er zitten nu lijm en kitresten in een nieuw tapijt. Lijkt mij dat dat alleen al onbehoorlijk werk is en die schade dient minimaal vergoed te worden. Dat staat los van de offerte. Bovendien staat er in de offerte dat de kraan vervangen zou worden. Dit hebben jullie niet gedaan. Bijzonder dat jullie nu binnen een paar minuten reageren en op mijn voorgaande mail met foto's geen reactie geven binnen de tien gestelde dagen. Ik ga nog steeds uit van een redelijke oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door M. Straatmans