Klacht: Veiligheid probleem

Vanlente1370 op 13 maart 2025 over Zündapp in de categorie Algemeen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Onderwerp: Klacht over defecte Zündapp e-bike – ernstige veiligheidsrisico’s

Geachte klantenservice van Lidl en Zündapp,

Ik schrijf u met grote bezorgdheid over de kwaliteit en veiligheid van mijn Zündapp e-bike, die ik een half jaar geleden online heb gekocht via Lidl. Vanaf het moment van levering heb ik problemen ervaren, en recentelijk heeft een defect bijna tot een ernstig verkeersongeval geleid.

Problemen en nalatigheid

1. Directe schade bij levering: Bij ontvangst van de fiets ontdekte ik dat de band lek was. Ik heb hierover contact opgenomen met de klantenservice van Lidl (referentienummer 106045334). Mij werd verteld dat Pentagon Service contact met mij zou opnemen, maar dit is nooit gebeurd.

2. Levensgevaarlijk defect: Onlangs brak onderweg, midden in het drukke verkeer, een schroef van mijn zadel af. Dit veroorzaakte een valpartij, waarbij ik bijna onder een auto terechtkwam.

3. Verder desintegratie: Kort daarna viel een draad los van het voorwiel.

Gezien deze ernstige gebreken binnen een half jaar na aankoop, ben ik uiterst teleurgesteld in de kwaliteit van Zündapp en de service van Lidl. Een fiets zou niet binnen zo’n korte tijd structureel mogen falen, laat staan zulke gevaarlijke situaties veroorzaken.

Eis en vervolgstappen

Ik eis een onmiddellijke oplossing, waaronder:

Een kosteloze reparatie of vervanging van de e-bike.

Een grondig onderzoek naar de veiligheid van dit model.

Een officiële reactie over waarom de beloofde service niet is verleend.

Indien Lidl en Zündapp geen passende oplossing bieden, overweeg ik juridische stappen te ondernemen wegens nalatigheid en het in gevaar brengen van mijn veiligheid.

Ik verwacht binnen 14 dagen een reactie. Mocht ik niets horen, dan zal ik verdere stappen ondernemen, waaronder juridische bijstand en het inschakelen van consumentenorganisaties.

Met vriendelijke groet,
George Petrovai

Gewenste Oplossing:

Nieuwe fiets.
Morale schade vergoeding.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zündapp

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zündapp nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Vanlente1370