Klacht: Zorgverzekering aanvraag niet doorgevoerd

op 24 februari 2018 over Bewuzt in de categorie Zorgverzekering

Op 31 januari ben ik via Independer.nl gewijzigd van zorgverzekering. Ik had gekozen voor een verzekering van Bewuzt. Van Independer heb ik een bevestiging ontvangen van de wijziging. Echter had ik eind januari nog niets gehoord van Bewuzt. Toen heb ik contact opgenomen met Independer waarna bleek dat zij mijn wijziging wel hebben doorgegeven aan Bewuzt maar deze hebben er vervolgens niets mee gedaan. Gevolg: ik zit nu nog vast aan mijn oude zorgverzekering die duurder is dan degene die ik bij Bewuzt had gekozen. Independer raadde mij aan om Bewuzt hierover te bellen, wat ik uiteraard heb gedaan. Maarrrr je hebt een klantnummer nodig om de klantenservice te kunnen bellen, wat ik uiteraard niet heb omdat Bewuzt mijn aanvraag niet in behandeling heeft genomen. Naast dat ik het ontzettend slecht vind dat Bewuzt niet zelf contact opneemt met mij nadat ze achter hun fout zijn gekomen vind ik het ook ontzettend slecht dat de mogelijkheden om met ze in contact te komen zeer beperkt zijn. Je kunt ze geen mail sturen en op het bericht dat ik via Facebook heb gestuurd heb ik (nog) geen reactie ontvangen.
Door hun fout zit ik nu dus nog een jaar vast aan mijn oude zorgverzekering en dat is echt onacceptabel.

Als ik excuses krijg van Bewuzt voor hun extreem slechte service en ik een compensatie krijg voor het bedrag dat ik nu maandelijks meer betaal omdat ik door hun fout vast zit aan mijn oude zorgverzekering en eventuele compensatie voor als bepaalde zaken niet worden gedekt door mijn oude verzekering die wel zouden worden vergoed door de verzekering die ik bij Bewuzt heb gekozen.

Alle klachten die gemeld zijn door olga11