Klacht: Zorgpas

op 01 juli 2016 over VGZ-Trias in de categorie Zorgverzekering

Mijn ervaring met VGZ is een drama. Ik vraag me af waarom VGZ een klantenservice heeft. Je wordt als een achterlijk klein kind behandeld. Vorig jaar ben ik van zilverenkruis over gestapt maar VGZ en heb nu al spijt. Ik probeer sinds februari een Zorgpas te regelen wat eigenlijk automatisch verstuurd had moeten worden. Naar vele e-mailtjes en telefonisch contact heb ik tot aan vandaag nog geen Zorgpas. Telkens als ik bel dan is het ‘sorry maar u ontvangt deze over twee weken. Nu sta ik op het punt om over twee weken op vakantie te gaan naar Indonesië en heb vandaag 1 juli ’16 wederom een poging gedaan om contact te leggen met klantenservice.. En raad eens wat, sorry dat u deze nog niet heeft ontvangen u krijgt de pas over 2weken. Ook geen moeite doen om dit te regelen. Stel je voor dat je echt een probleem hebt,ik moet er niet aan denken. Voor mij eind dec terug naar Zilvernkruis. En tip voor VGZ, lees de klachten op internet u moet toch iets aan uw klantenservice doen.

Zorgpas zsm ontvangen zoals het ook hoort

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar VGZ-Trias over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door VGZ-Trias in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat VGZ-Trias een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

VGZ-Trias

Heeft op 04 juli 2016 om 13:20 geantwoord

Geachte heer Boudin,

Wij ontvingen uw klacht over onze klantenservice. U dient uiteraard door elke klantenservice naar tevredenheid te worden geholpen. Daarvoor zetten wij ons als zorgverzekeraar hoog in. Echter, u bent sinds 1 januari 2015 niet meer bij ons (VGZ)verzekerd. Daarom hebt u van ons ook geen zorgpas gekregen. Ik heb voor u nagekeken waar u dat wel bent. Dit is nog steeds bij Zilveren Kruis. U hebt van ons geen polisblad ontvangen waarin wij bevestigen dat u bij ons verzekerd bent. U betaalt aan ons ook geen premie. Verder zie ik in ons systeem ook nergens een contactmoment geregistreerd waarin staat dat u in 2016 contact met ons hebt opgenomen. Ik ga er daarom vanuit dat er sprake is van een misverstand. Ik adviseer u daarom ook contact op te nemen met Zilveren Kruis voor een zorgpas.

VGZ

Naoual
Webcare

Heeft op 05 juli 2016 om 21:59 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Noual,
Bedankt voor uw snelle reactie, het gaat niet om mij maar om mijn dochter. Zie K.K. Boudih . Gezien zij meerdere keren getracht heeft om dit met u te regelen en niet doorheen komt heb ik het verder opgepakt aangezien ik de rekening aan u maandelijks betaal. Helaas ervaar ik hetzelfde. Ik ben zelf inderdaad van VGZ naar zilverenkruis overgestapt en heb direct bij aanmelding een pas van zilverenkruis ontvangen. Echter zit mijn dochter nog bij jullie.

Alle klachten die gemeld zijn door MB12345