Klacht: zorgen voor fatsoenlijke schade uitkering

op 17 september 2016 over Unive in de categorie Verzekering

heb in het verleden al een keer een inboedelschade gehad maar had de originele bon niet daarom kreeg ik maar 20% als ik de factuur gehad zou hebben zou ik het volledige bedrag krijgen want inboedel kreeg je volgens hun medewerker de nieuwwaarde. nu 2 jaar later maakt 1 van me kinderen de tv kapot in gediend krijg ik een mail schadeuitkering 105 euro voor een tv van 549.90 omdat hij volgens hun te oud is en je dan dus niet meer de nieuwwaarde krijgt. Fijn dat mij dat ook verteld word. Maar dat hebben ze nooit gezegd ze hanteren daar een levensduur van 7 jaar bij veel verzekeraars 10 jaar. had al een klacht in gedient maar ze keren niks extra;s uit.

een normale schade vergoeding

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unive over deze klacht.

Bericht van Unive

2 maanden geleden - Hallo Silvy, We vinden het erg vervelend dat je een negatieve ervaring met ons hebt. Zoals mijn collega's hebben aangegeven is de levensduur van een televisie 7 jaar. Onze excuses voor dit ongemak. Ook hadden we je beter moeten informeren over het feit dat de televisie op basis van de dagwaarde vergoed wordt. We hebben de zaak meerdere keren bekeken, maar kunnen je helaas niet verder tegemoet komen. Met vriendelijke groet, Peter

Reactie van de melder van de klacht silvymaas

2 maanden geleden - Jullie kunnen wel jullie willen niet. Er word maar 20 procent uitgekeerd. Bij andere verzekeraars is de levensduur 10 jaar dan zou er dus een hogere uitkering zijn. En er is niet goed na gekeken de 14 de na 16.00 uur krijg ik een mail dat ze het net heeft doorgestuurd na de directie. Ik krijg een brief binnen dagdatum de 14 de dus is helemaal niet normaal na gekeken.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Unive in behandeling genomen

Bericht van Unive

2 maanden geleden - Hoi Silvy, Het zou goed kunnen dat je bij een andere verzekeraar meer vergoed zou krijgen. De afschrijvingsjaren zijn bij veel verzekeraars verschillend. De zaak is verder herhaaldelijk bekeken en dus ook bij de directie. Nadat we de klacht bij de directie hebben neergelegd, hebben we dit naar je gecommuniceerd. Hierdoor kwam de reactie waarschijnlijk sneller dan verwacht. Helaas kunnen we naast de uitgekeerde schadevergoeding dus niets meer voor je betekenen binnen deze schadeafhandeling. Met vriendelijke groet, Peter

Reactie van de melder van de klacht silvymaas

2 maanden geleden - Is onzin jullie kunnen we wat doen. Maar doen het niet. Jullie kunnen handmatig van alles. Waarom heb ik in codenaam zon verzekering als ik toch geen klote terug krijg. Blijkbaar alleen als je nieuwe spullen hebt. Sommige mensen hebben daar het geld niet voor. Daarom hebnik die verzekering. Maar wat heeft dat voor nut als jullie van die klote bedragen uitkering. Betekend nu de komende paarjaar geen tTV kopen. En nu op zoek naar een andere verzekering 1 die wel eerlijk is naar zijn klanten. En niet aan de telefoon van alles belooft en het niet na komt oplichters noemen ze dat.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Unive een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Unive

Heeft op 21 september 2016 om 12:20 geantwoord

Hallo Silvy,

Helaas is de enige oplossing die we je kunnen bieden om naar het Kifid te stappen. Als het goed is, dan heeft mijn collega dit ook per brief naar jullie gecommuniceerd. Zij zullen je klacht dan in behandeling nemen en kijken of ze nog iets voor je kunnen betekenen. Een klacht indienen kan via https://www.kifid.nl/consumenten/hoe-dient-u-uw-klacht-in.

Peter

Alle klachten die gemeld zijn door silvymaas