Klacht: zonder toestemming overgenomen door andere energiemaatschappij

op 07 september 2015 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Het energiecontract met Eneco liep af per 1 juli en medio juli zijn wij ons gaan verdiepen hoe nu verder. Wij hebben toen gekeken of we bij Eneco wilde blijven of over zouden gaan naar een andere energiemaatschappij.
Via een vraag op internet: wilt u weten hoeveel u kunt besparen op uw energie en waarbij ons emailadres is opgegeven werd er met ons op 29 juli contact opgenomen door Besparen Kan.
In het gesprek dat volgde kwam Eon uit de bus als goedkoopste energiemaatschappij en onze gegevens zijn toen doorgegeven. Vrijwel direct na het gesprek kwam er rond 10 uur een mail van Besparen Kan met het contractvoorstel waarop bevestigend door ons is geantwoord.
Twee uur later vonden wij het voorstel toch niet geweldig en hebben toen via de mail doorgegeven dat wij van het contract afzagen. Nog geen 30 minuten later werden wij gebeld door Besparen Kan, dit was rond 12.30 uur, of wij echt weg wilde bij Eon. In het telefoongesprek is toen afgesproken dat wij toch nog even bedenktijd verlangden en de papieren van Eon thuisgestuurd zouden worden.
Op 31 juli hebben wij contact gehad met Eneco en zijn toen overeengekomen om een contract af te sluiten voor 3 jaar. Direct daarna om 13.39 uur is er een mail gestuurd naar Besparen Kan om het contract met Eon te ontbinden. 03 augustus is er toen om 10.01 uur een mail ontvangen van Besparen Kan waarin zij aangeven dat het contract met Eon is geannuleerd.
Van Eneco is 31 juli het contract via de mail ontvangen en dit was overeenkomstig onze wens. De ingangsdatum was gesteld op 10 augustus 2015. Er zijn afspraken gemaakt over het plaatsen van TOON, de meterstanden zijn doorgegeven en het maandbedrag is hetzelfde gebleven als bij het vorige contract.
Verbazing was er toen Eon in augustus een kaart stuurde waarin wij werden gevraagd de meterstanden door te geven. Hierop is niet gereageerd. Daarna volgde in de 2e helft van augustus opnieuw een kaart van Eon met opnieuw het verzoek de meterstanden door te geven.
Na dit kaartje is 31 augustus gebeld naar Eon met de vraag waar ze mee bezig waren en zij beweerden dat zij per 30 augustus de nieuwe energieleverancier waren. Hierop is door ons geantwoord dat dit niet kon omdat van het contract is afgezien binnen de periode waarin dit kan en werd door Eon gezegd dat de fout mogelijk bij hen lag. Ook aangegeven dat het contract met Eneco op 10 augustus was ingegaan. Eon gaf aan contact met Eneco te zoeken en wij gaven aan dit ook te doen.
In het gesprek met Eneco, ook 31 augustus, gaf Eneco aan dat wij inderdaad naar Eon overgegaan zouden zijn wat Eneco van de Netbeheerder had vernomen. Tijdens dit gesprek is door ons aangegeven dat dit helemaal niet kan omdat wij geen opdracht hebben gegeven richting Eneco om ons daar uit te schrijven en dat binnen de termijnen die daarvoor staan, wij het contract met Eon hebben opgezegd. In het gesprek met Eneco gaf men toen ook aan dat een afspraak voor het plaatsen van Toon op 2 september niet meer zou doorgaan omdat wij geen klant meer waren van Eneco. Verbolgen over de situatie die nu was ontstaan is aangegeven dat wij niets met Eon te maken willen hebben en dat het contract zoals dat van Eneco al was ontvangen voor ons leidend was en dat afspraken over het plaatsen van Toon nagekomen moeten worden door Eneco. Wij zijn immers niet bij hen weggegaan. Door Eneco is toen aangegeven dat Toon toch geplaatst zou worden op 2 september. Op 29 augustus is tevens het maandelijkse termijnbedrag afgeschreven. Tevens zou voor ons bij Eneco weg gaan niet slim zijn ivm mogelijk een boete die ivm contractwissel dan aan ons broek zou hangen.
Het contract van Eneco is na het telefoongesprek van 31 augustus nogmaals via de mail verzonden maar hier stond ineens als ingangsdatum van het contact: 30 september 2015.
ENECO = DE INGANGSDATUM VAN HET CONTRACT IS 10 AUGUSTUS 2015 ZOALS UIT UW EERDERE MAILS BLIJKT.

Als ik de bevestiging krijg dat het contract met Eneco is ingegaan op 10 augustus 2015 en dat ik niet in zee ben gegaan met Eon.

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

Simpel

Heeft op 07 september 2015 om 11:42 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

U heeft uw klacht bij het verkeerde bedrijf aangemeld. Ik wil u daarom adviseren om een nieuwe klacht te plaatsen bij het betreffende bedrijf.

Anna van Dijck
Simpel

Alle klachten die gemeld zijn door EDG