Klacht: zonde van de bomen

op 28 september 2017 over Telefoongids in de categorie Uitgever

Werkelijk onbegrijpelijk dat deze lui nog papieren telefoongidsen verspreiden. 2 dagen na bezorging zit de hele papierbak in de wijk propvol nutteloze telefoongidsen. Wat voor management zit daar? Kunnen jullie niet een zinnige baan zoeken? Zonde van de bomen. Ik vind het crimineel gedrag. Het OM zou jullie moeten vervolgen voor ernstige milieudelicten. Snap ook echt niet welke ondernemer nu nog serieus denkt dat adverteren in de telefoongids er voor zorgt dat u te vinden bent. Schijnbereik. En medeplichtig aan zinloze milieuvervuiling.

Hef de papieren productie nu toch eens op. Het is 2017!!!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telefoongids over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Telefoongids in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Telefoongids een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Telefoongids

Heeft op 28 september 2017 om 13:36 geantwoord

Beste Matthijs,

Sinds 2013 voert DTG een selectief distributiebeleid voor het verspreiden van de gids. De verfijning van de distributie is erop gericht om de papieren Telefoongids zo veel mogelijk te distribueren onder gebruikers die behoefte hebben aan een gids. Op deze manier streven wij naar 100% verspreiding onder gebruikers van de gids. Lees meer over ons selectieve distributiebeleid op de volgende pagina: https://www.dtg.nl/klantenservice/distributiebeleid-dtg-telefoongids-goudengids

De productie van de papieren Telefoongids gebeurt uiteraard op verantwoorde wijze en met zo min mogelijk impact op het milieu. Er wordt gebruikgemaakt van een zeer lichte papiersoort (36 grams) om het totale papierverbruik zoveel mogelijk te beperken. Dit papier bestaat voor minimaal 50% uit gerecyclede papiervezels, het overgebleven deel bestaat uit resthout uit de meubel- en houtindustrie. Voor de productie van onze gidsen worden dus niet speciaal bomen gekapt. Voor meer informatie over de gebruikte materialen tijdens de productie kun je kijken op de volgende pagina: https://www.dtg.nl/over-ons/mvo

Voor overige vragen of opmerkingen kun je terecht bij Melisa Seyhan, telefonisch te bereiken op: 020 408 62 03.

Ik hoop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Marcel Jansen / Klantenservice DTG.

Alle klachten die gemeld zijn door Zuidwal