Klacht: Zitplaats onbehoorlijk

op 12 januari 2019 over Transavia in de categorie Vliegmaatschappij

Tijdens de vlucht van Nederland naar Tenerife, kwam na een stoelreservering op stoelnummer 4A te zitten. De stoel voor mij bleek, de rugleuning stuk te zijn. Tijdens de vlucht nam er een passagiere plaats voor mij in de genoemde stoel. Deze passagiere was nogal fors gezet. Zo rond de 120 a 130 kilo. De passagiere in kwestie nam totaal niet de moeite om op haar eigen stoel te blijven. Want deze passagiere zat oorspronkelijk op stoel 3B. Tijdens de reis was stoel 3A bij het raam vrij. Tijdens de vlucht verplaatste deze passagiere zich naar de stoel 3A en nam aldaar plaats. Hierdoor kwam ikzelf klem te zitten achter deze passagiere. Door mijn lengte van 1.96 en lange benen raakte ik bekneld. Ik heb aangegeven, dat ik dit hinderlijk vond. Doordat de passagiere blijkbaar deed alsof zij doof, stom en blind was drukte deze passagiere de stoelleuning dusdanig achterover, dat ik mij niet meer kon bewegen zonder de stoelleuning naar voren de te duwen. Dit heb ik meerdere malen tijdens de vlucht gedaan. Tijdens de vlucht werd door de stewardess aangegeven, dat de rugleuning van de stoel 3A stuk was en niet naar voren kon worden gezet. Ik beklaag mij dan ook bij deze op manier, waarom de stewardess de desbetreffende passagiere ook niet heeft aangesproken. Ik heb extra betaald om op deze stoel plaats te kunnen nemen. Echter ik ben zeer ontdaan op de manier waarop de maatschappij Transavia hiermee is omgegaan. Ik heb van de situatie foto’s genomen.

Ik ben tevreden wanneer ik een welgemeend excuus kan verwachten en tegemoetkoming in de kosten van de extra reservering voor de kosten van de stoel. Hierdoor heb ik geen prettige vlucht ervaren en dit zal niet veranderen totdat er een fatsoenlijke oplossing kan komen van Transavia.

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Transavia

7 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Transavia nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fam. EK