Klacht: ziggo ziet de klant niet staan en laat hem in de kou staan

op 04 juli 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Ziggo
Woensdag 22 juni ’s avonds rond 20.,30 uur storing. Hier niet in elektra, alleen in Ziggo.
Elders in de straat electra + ziggo, of alleen elelctra of alleen zoggi.
Deel van de straat dezelfde avond alweer opgelost.
Nr. 17 + 21 zondagavond 26 juni rond 23.00 uur opgelost
Nr. 25 + 27 vrijdagavond 1 juli rond 20.00 uur opgelost (1 ½ week!!)

Donderdag 23 juni ’s morgens gebeld met klantenservice. Monteur ingepland voor de VOLGENDE DAG vrijdagochtend 24 juni.
Donderdag ’s avonds worden we gebeld door de klantenservice dat e.e.a. in de centrale kast zit en dat dit vanavond nog of anders uiterlijk morgenochtend wordt opgelost. Men cancelt de monteursafspraak, omdat dit dientengevolge niet meer nodig zou zijn.
Er gebeurt niets die vrijdag en dus maar weer bellen.
We krijgen allerlei smoesjes:
– Mierennest
– Blikseminslag (terwijl het helemaal niet heftig geonweerd heeft)
– We zouden een eigen eindkastje hebben, waar iets mis mee zou zijn; nr. 27 zou ook een eigen eindkastje hebben, terwijl zij ook niks binnen krijgen
Weer maar monteur ingepland (die anders die vrijdag al gekomen zou zijn, ware het niet dat Ziggo die afspraak heeft gecancled); die kan AL dinsdagochtend tussen 08.00 en 12.00 uur komen. Hij komt uiteraard om vijf voor 12 binnen! (Ziggo heeft dus geen enkele compassie met het feit dat er veel vertraging is opgetreden door het cancelen van de afspraak van vrijdagochtend en doet dus niets om de nieuwe afspraak te bespoedigen!)
Monteur Roy is 1 minuut binnen en constateert dat de kast staat te “flipperen”of te “stuiteren”. Hij loopt naar zijn auto, belt met weet ik wie en zegt dat er vanmiddag iemand langs komt om het probleem in de centrale kast op te lossen.
NIEMAND!

Dinsdagavond weer gebeld. Weer allerlei smoesjes. “Het” wordt opgelost.
Woensdagochtend weer gebeld. Weer allerlei smoesjes. “Het” wordt opgelost. Toch maar voor de zekerheid weer een monteur ingepland. Die kan AL vrijdagmiddag tussen 12.00 en 18.00 uur langs komen! Ten einde raad maar een externe hotspot gehuurd via onze computerman, omdat we toch moeten kunnen werken uiteraard!
Woensdagavond weer gebeld om ergernis uit te spreken en de zaak te bespoedigen. Een zuchtende klantenservicemedewerkster aan de lijn.
Donderdagmiddag en donderdagavond weer gebeld. Iedere keer maar weer dat keuzemenu en iedere keer het verhaal weer doen en iedere keer weer beloftes die niet nagekomen worden en iedere keer maar weer in de wachtstand en iedere keer maar weer iemand anders aan de lijn, enz. enz.

Vrijdagmiddag zitten wachten. Niemand. Toevallig zie ik als ik boodschappen ga doen om 16.30 uur (dus weer tegen het einde van de middag) een monteur Ferry of Ferdy bij de centrale kast in de straat zitten. Daar zit inderdaad het probleem, wat Roy dinsdagmiddag ook al geconstateerd had. Maar Roy mocht niet in de centrale kast komen en de reparatie niet uitvoeren, maar zou daar dinsdag ’s middags iemand voor langs sturen.
Ferry of Ferdy had vrijdag ’s middags dan wel de sleutels van de centrale kast, maar mocht ook weer geen reparatie uitvoeren. Volgens zijn zeggen moet er binnen VIER uur, nadat het probleem geconstateerd is, iemand komen om het op te lossen en binnen komen om te controleren of alles het doet.
Hij legt uit dat de policy bij Ziggo is dat er eerst minstens 5 mensen moeten klagen over hetzelfde probleem, voordat er actie ondernomen wordt. Gezien het feit dat er hier maar 3 adressen op zitten, kunnen er nooit 5 mensen over bellen. De nummers 25 en 27 hebben in ieder geval anderhalve week lang zich suf gebeld zonder het gewenste resultaat.

Uiteindelijk vrijdagavond rond 20.00 uur opgelost. Er heeft echter niemand aangebeld om te vragen c.q. te controleren of alles het weer deed. Daar hebben we onze computerman weer voor moeten laten komen.

Ik heb op 4 juli de automatische incasso over de maand juli gestorneerd. Er zal eerst een fatsoenlijke schadevergoeding van Ziggo moeten komen, waarmee wij schadeloos gesteld worden voor gederfde uren, telefoonkosten en kosten voor de huur van de hotspot en de uren van onze computerman om alles weer probleemloos te laten functioneren.

Ik heb niet alle namen van degenen die we allemaal gesproken hebben bij de “klantenservice”: enkele namen zijn Nico van Koningsbrugge, Ton v.d. Weg, en de monteurs Roy en Ferry of Ferdy.

Als de volledige schade, die wij geleden hebben, vergoed is.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door P.G.J. van den Heuvel