Klacht: Ziggo Modem en Horizon box doen het niet/slecht

op 06 juni 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Klacht 1:
Horizon box van ziggo heeft meerdere klachten nl:
-Met terugkijken verbreekt de verbinding constant als je op pauze zet, waardoor je opnieuw moet beginnen met kijken omdat er niet onthouden word waar je gebleven bent.
-Beeld gaat flikkeren, word helemaal roze/paars, en vlekken er in (Dit kan nooit goed zijn voor mijn tv, maar dat terzijde) Dit is alleen op te lossen door de hele horizon box van t stroom af te halen. Maar dit is meer een quick fix dan t probleem oplossen.
Aantal audio issues, app issues etc etc, ga maar door.

Dan t modem.
In mijn oude woning, zelfde modem, was de WiFi al ruk. Was een Appartement (75m2), en van woonkamer naar slaapkamer was t bereik al zo ver gedaald dat ik er geen gebruik van kon maken.
Nu woont een vriend van mij op het oude adres, en die heeft een nieuwer modem (Totaal ander model, ook qua uiterlijk) En zijn die problemen in het bereik er niet.
In mijn nieuwe woning, nieuwbouw, is het nog erger. De Wifi komt vanuit de meterkast niet eens naar de eerste verdieping, zelfs niet recht boven het modem. (Ja, 2 bars, 0 mbit) Dus een Range Extender er tussen gezet, en in eens 100%bereik in heel het huis. Maar nu de catch, de snelheid word niet meer dan 1.2MBIT. en upload blijft onder de 1 mbit. En dan nog niet eens te spreken van de stutter in de wifi vanuit het oude modem. T valt constant weg, vertragingen in de verbinding etc etc. Allemaal problemen die in de oude woning ook waren, maar nu meer gemerkt worden aangezien de PS3 en 4 nu ook via wifi lopen ipv bekabeling (Puur voor netflix, en zelfs dat is amper te doen)
Dan nog t effect dat elke dag, om 12 uur in de avond, alle verbindingen er uit gekakt worden door t modem, of ik nou aan kabel zit, of aan wifi, niks werkt, 5/10minuten lang, tenzij ik zelf t modem maar ga resetten.
Nou is wifi niet gegarandeerd, maar als ik via kabel, een 2e router naast mn modem neer zet, kan deze router wel de wifi instand houden, tot het modem zelf weer gaat stutteren.

Klantenservice zijn een groepje 16 jarigen die geen idee hebben waar je het over hebt als je met technische it termen komt, en roepen alleen maar wat er in hun voor geprinte script staat, worden ook nog eens zwaar geirriteerd als je er tegen in gaat.

Oh, en klantenservice kan niet zomaar een nieuw modem uitsturen om te tesen, pas als t modem echt kapot is, wat door een monteur vast gesteld moet worden, En als deze monteur zegt dat t aan jou ligt en niet aan t modem dan moet je zelf betalen voor desbetreffende monteur.
Maar als t modem echt niks meer zou doen, dan kan t modem wel direct omgeruild worden??
Ten eerste heb ik feiten dat t nieuwe modem beter werkt, ten twede zegt de ene medewerker dan er geen nieuwe modems zijn, de andere weer wel and so on.

Screenshots en fotos als bewijzen op aanvraag.

Als ik een nieuw model krijg om te testen of dit wel problemen oplost, een nieuwe horizon box die niet mn tv sloopt door gare kleuren en flikkeringen te maken, en een klantenservice die een klantenservice is, niet een aanspreekpunt die van niks weten, niks kunnen, niks mogen, en niks snappen. (Goed, dat is een lastige, dat weet ik, maar doe er wat aan! Ik ben zelfs niet terug gebeld nadat ik gebeld was over mijn slechte ervaring maar aan het werk was, wat werken daar op de klantenservice? Vluchtelingen?)

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door pmbMix