Klacht: Ziggo maakt je helemaal gek met spookfacturen die ze zelf niet eens begrijpen.

op 09 juni 2019 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Weg gegaan bij Ziggo (voorheen UPC) i.v.m. 2 maanden lang storingen.
Toen allemaal spook facturen gekregen, geprobeerd met ziggo eruit te komen, werd zelfs terug gebeld door ziggo en gaven aan dat factuur door hen zelf niet te doorgronden is (dat is toch niet te geloven).
Bedragen worden op mijn ziggo gemeld zonder factuur of specificatie en er staat alleen bij: te betalen.
Bedragen die niet kloppen en waar ik over klaagt worden via sms bevestigd en dat die verrekend gaan worden, dit is ook raar want die bedragen zijn niet gespecificeerd dus waar komen die vandaan dan? ziggo is het spoor bijster.
Toen na div keren via hun helpdesk contact te hebben gehad over die facturen was ik opeens mijn telefoonlijn dood, deze was al geporteerd naar mijn nieuwe provider maar ziggo had dus een verzoek gedaan om het telefoonr. opnieuw terug te vragen, dit is al een hele rare zaak want ik was al weg.
Dit gebeurd dus tijdens het gesprek wat ik had met een ziggo medewerker.
Iemand binnen ziggo heeft dus op een knop gedrukt en dan krijg je dit, koste mijn 2,5 uur om dit op te lossen tussen mijn nieuwe provider en ziggo.
Weer contact genomen over die vreemde facturen, werd zomaar teruggebeld en medewerker melde zelfs dat hij 10 minuten ernaar heeft gekeken maar er ook niet uitkwam, ze zouden het corrigeren maar dat is allemaal mondeling dus je moet het maar geloven dat dit ook zo is.
Toch zonder bericht na een aantal dagen gekeken en wat blijk, alles is betaald als status dus dat leek goed.
Nu nog een ding, ik kreeg nog geld van hun i.v.m. borg modem maar wacht nog even af.
Maar na een paar weken weer een rekening in mijn mailbox die ook nog een heel hoog was en de maand juni ook doorberekend terwijl ik 27 mei geen klant meer was en de apparatuur ook al retour was.
Weer contact over die factuur met info hoe het in elkaar zat en had div. zaken op een rijtje gezet wat niet goed ging en of ze mij wilde bellen.
Dat gebeurde dus niet maar ik kreeg een mail dat de rekening niet klopte maar ik moest maar 102 euro betalen.
Ook dit bedrag werd niet gespecificeerd, er stond alleen te betalen en ze hadden mijn contact mail helemaal genegeerd.
Oke, nu was ik het zat en stuurde ze nog een bericht waar ik ze even de waarheid heb verteld dat dit echt niet normaal is dat ze zo te werk gaan, eigenlijk doen ze helemaal niets om je te helpen en proberen ze je over de klink te helpen en daar zijn ze goed in.
Nu komt het, ik werd gebeld na dat laatste bericht door een onbekend nr. ik wist dat dit ziggo was omdat ik daar al meer door gebeld was.
Een vrouw aan de lijn die vroeg of het uitkwam om een gesprek te voeren, nu was het zo dat ik in de stad liep dus dat kwam niet uit.
Ze sprak met mij af dat ze 2 uur later terug zou bellen.
Nu zelfs dat heeft ze niet gedaan, afspraken worden niet nagekomen, zo gaat ziggo dus te werk met zijn (ex) klanten.
Ben er helemaal klaar mee met dat ziggo, nooit en nooit meer zien ze mij terug als klant.
En dat terwijl er een medewerker was die mij zei “ ik zou het fijn vinden als we goed uit elkaar gaan, misschien zien we u toch weer terug als klant mocht het niet bevallen bij mijn huidige provider”.
En dan zo’n behandeling krijgen? Dit is gewoon pesten van ziggo, je knettergek maken dat doen ze.
Nu dit is mijn verhaal, heb ziggo ook gemeld dat ik op social media laat weten hoe ze met hun klanten omgaan en dit dus na 20 jaar bij UPCZiggo als klant te zijn geweest.
U bent dus gewaarschuwd, er is nog meer gebeurd met het terugsturen van de apparatuur maar dat is ook weer een apart verhaal, komt erop neer dat ze niet eens weten hoeveel apparaten je in bruikleen hebt.
Laat het hier niet bij zitten, ze zijn nog niet van me af, mijn rechtsbijstand heb ik net ook gemaild.
Mijn borg moet in ieder geval terug en ze compenseren me maar voor het afsluiten van mijn telefoon, het verkeerd verwerken van die apparatuur die terug moest en alle uren die het mij gekost heeft.
En dan nog de 2 maanden ellende met storingen en steeds weer bellen en de tijd die ik erin heb gestoken om dit te laten doordringen dat ze er een potje van maken.

Mijn borg moet in ieder geval terug betaald worden (45,- euro) en ze compenseren me maar voor het afsluiten van mijn telefoon, het verkeerd verwerken van die apparatuur die terug moest en alle uren die het mij gekost heeft (ze hebben alle informatie via hun contact formulier systeem).
Ik wil ook excuses van ze, want zo gaan we niet met elkaar om en ik wil via de email dat bevestigd hebben wat ze beloven en niet iets over de tel. roepen en daarna er niet op terug komen.

Alle klachten die gemeld zijn door TdeMie