Klacht: Zeer weinig empatisch vermogen buschauffeur

op 26 augustus 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Omdat ik slecht ter been ben de laatste en komende weken door gips ivm breuk in voet,en daarom loop met een rollator maak ik ook voor korte stukjes gebruik van OV.
Ik heb deze week ondervonden dat sommige mensen het fijn vinden je te kunnen helpen.
Maar ook zeer weinig empatisch vermogen bij de meer IK-gerichte medemens.
Vanmiddag zat ik op de bus te wachtten in de Breestraat Leiden.
Tegelijkertijd met mijn hoogbejaarde buurman die loopt met een stok.
De chauffeur deed al eerst de middelste deur niet open,totdat ook anderen begonnen te roepen dat ik daar stond.
Ondertussen trok hij al op,maar opende toen de deur.
Waarna hij onmiddelijk weer optrok,terwijl wij allebei nog niet zaten,waarbij ik zeer veel moeite had me overeind te houden,en de buurman door een medepassagier bij de arm werd gegrepen omdat hij bijna viel.
Op de pauzeplek Busstation Leiden ben ik naar voren gelopen en heb hem rustig gevraagd of hij voortaan eerst slecht ter been zijnde passagiers plaatst wil laten nemen voor hij weer gaat rijden.
Met ijskoude ogen en stem werd me gezegd dat we dan met een taxi hadden moeten gaan reizen,want hij hoeft daar geen rekening mee te houden.
\\\\\\\\\\\\\\\”Daar is de taxi voor\\\\\\\\\\\\\\\”
Waarna hij verder zei,ondertussen weer rijdend,\\\\\\\\\\\\\\\”u moet op uw plaats gaan zitten,want u bent mijn vriendin niet\\\\\\\\\\\\\\\”
Ik vraag mij af of chauffeurs in opleiding ook een psychologische test ondergaan op empatisch vermogen.
Naar mijn mening moet je dat toch wel enigszins bezitten wanneer je werkt met en voor andere mensen.
Het doet me vrezen voor de volgende 4,weken waarin ik afhankelijk ben van het OV

Gewenste Oplossing:

Dat er een pschylogisch profiel wordt opgemaakt van chauffeurs in opleiding zodat duidelijk wordt of deze mensen wel geschikt zijn voor dit werk.
En dat deze chauffeur,die totaal gebrek heeft aan empatisch vermogen,en daar ook nog trots op is,geschorst wordt.
Zodat we als betalende klant niet overgeleverd zijn aan deze onveilige situaties.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

4 maanden geleden - Beste zoya, Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt gehad in 1 van onze bussen. Zou je willen aangeven om welke lijn het gaat, welke halte je bent ingestapt en hoe laat? Dan zetten wij je melding door in de regio met het verzoek om dit met de chauffeur te bespreken. Met vriendelijke groeten, ^JP Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht zoya

4 maanden geleden - Dag JP Dank voor uw reactie. Het was in Leiden halte Breestraat richting Oegstgeest Bus 8778 Vertrek 15.42 uur Groet Zoya

Bericht van Arriva

4 maanden geleden - Bedankt voor de informatie. Heb het doorgegeven in de regio. Excuses voor het ongemak!

Arriva

Heeft op 12 september 2017 om 22:19 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste zoya,

Bij het controleren van openstaande klachten zie ik dat deze klacht nog open staat. Ik zie dat mijn collega je klacht destijds intern doorgestuurd heeft zodat de situatie met de betreffende buschauffeur besproken kan worden. Helaas hebben van het gesprek geen terugkoppeling ontvangen maar weet dat we altijd hoor en wederhoor toepassen. Bij deze plaatsen we een oplossing waarbij de klacht wordt afgesloten.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland.

Met vriendelijke groet,
^MR
Webcareteam Arriva

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 12 september 2017 om 23:06 geantwoord

Ik had graag een terug koppeling gehad.

Bericht van Arriva

4 maanden geleden - Beste Zoya, Klachten over onze chauffeurs sturen wij door naar de verantwoordelijke manager. Wij passen altijd wederhoor toe. Naar aanleiding van het gesprek met de betreffende chauffeur kan de manager verschillende maatregelen toepassen. Bijvoorbeeld de situatie onder de aandacht brengen middels een nieuwsbrief, trajectcontroles uitvoeren of disciplinaire maatregelen opleggen. Alle meldingen die wij ontvangen worden met zorgvuldigheid in behandeling genomen, beoordeeld en indien nodig doorgestuurd naar de vestiging in de regio om u van een inhoudelijke reactie te kunnen voorzien. Als er een terugkoppeling volgt dan wordt er niet kenbaar gemaakt wat de inhoud van het gesprek geweest is. Inhoudelijke informatie is tussen de verantwoordelijke manager en de chauffeur. De enige terugkoppeling die wij je nu kunnen geven is dat het incident met de chauffeur besproken is door de verantwoordelijke manager. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland Met vriendelijke groet, ^JP Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht zoya

4 maanden geleden - Dank!

Alle klachten die gemeld zijn door zoya