Klacht: Zeer slecht/goedkoop boeket geleverd, geen toereikende oplossing.

op 09 juni 2017 over Topbloemen.nl in de categorie Internetshops - Bloemen en planten

Ik heb onlangs een boeket door Topbloemen laten bezorgen bij mijn opa en oma, in Heerenveen.
Een zogenaamd ‘plukboeket’.
Krijg ik een foto van hun, van het boeket en wat schetst mijn verbazing? Een heel ander en goedkoop boeket, weinig bloemen, goedkope bloemen, eentonig van kleur (veel geel en oranje) en erg veel goedkoop groen als opvulling.
Niet het mooie plukboeket met allemaal verschillende bloemen, in verschillende kleuren en hoogte/laagte-verschil in boeket.
(Nu moet ik er nog bij vermelden dat dit al de tweede keer is, op hetzelfde adres een boeket laten bezorgen, door dezelfde bloemist, wat er totaal niet uitziet.
Keer ervoor ook melding van gemaakt, met foto, ook gelijk gekregen en heb ik een tegoedbon van 5 euro gehad. Schandalige oplossing, achteraf bekeken, maar ik wilde er verder geen gezeur meer om hebben.
En nogmaals zelfde verhaal bij een bestelling van een boeket in Apeldoorn, zou zalmkleurig met paars moeten zijn, ook een duur boeket, kreeg ik ook een foto van toegestuurd na ontvangst, wat bleek? Roze met wit boeket! Dit toen niet gemeld, omdat je er dan weer een hoop gezeur om moet maken en er ergernis van hebt, dan laat je het maar aan je voorbij gaan).
Maar nu gebeurt het je dus alweer.
Klacht nu wel weer gemeld (want drie keer achter elkaar is me wat teveel van het goede), met foto, stellen mij helemaal in het gelijk.
Alternatief: of een nieuw boeket (van dezelfde bloemist, die zijn werk dus niet juist uitvoert, slechte kwaliteit boeketten bindt en levert) in dezelfde week geleverd als waarin het andere boeket ook al bezorgd is, want moet binnen zeven dagen afgehandeld worden, of een tegoedbon van 15 euro.
Ik heb gezegd geen nieuw boeket te willen laten bezorgen, daar er dan weer een ‘flutboeket’ geleverd wordt, hoogstwaarschijnlijk.
Dat vertrouwen in die bloemist waar ze zaken mee doen in Heerenveen, is inmiddels wel weg.
Komt nog bij dat je niet wilt uitleggen aan je opa en oma waarom er nogmaals, vlak na het eerste boeket, nog een boeket bezorgd wordt bij hun.
Dat vinden zij dan weer sneu voor mij en ik naar hun toe ook, want dan kan je uitleggen dat ze niet hebben gekregen wat ik ze graag had willen geven.
En wat heb je aan twee boeketten op de vaas?
Ook wil ik geen bon van 15 euro, want de waarde van mijn boeket bedroeg €19,95, met kortingscode die ik had gebruikt van €2,99, kostte mij het boeket nog €16,96 en daar kwamen de verzendkosten nog eens bij van €5,95.
Nu had ik als betaalmethode Afterpay gebruikt, omdat ik er al niet zeker van was, of het wel goed zou gaan, wat betreft het boeket. Deze wel zou zijn, wat het moest zijn, daar het de vorige keer ook mis was gegaan in Heerenveen en mij dat boeket wat geleverd was in Apeldoorn ook nog vers in het geheugen zat. Je dekt jezelf al in als het ware.
Dat er niet al betaald is en vervolgens gebeurt het je, dat er een flutboeket geleverd wordt.
Kost mij nog eens €0.79 extra, via Afterpay betalen.
Zit ik dus op een totaal van €23,70.
Dan ga je niet akkoord met een tegoedbon van 15 euro natuurlijk!
Ik kom met de vraag waarom een tegoedbon van 15 euro, aangezien ik dus fors meer kwijt was aan het boeket en bezorgkosten, voor iets wat totaal niet was wat ik had besteld.
Antwoord van hun kant: hun tegoedbonnen lopen maar tot 15 euro! Haha, wat een lachertje! Hoe vaak krijg je geen kortingscodes van een aantal euro, dan stuur je die er maar bij.
Dus ik zeg: dan doe je maar twee bonnen, één van 15 euro en dan nog één wat de resterende waarde van mijn bestelling dekt.
En daarbij vermeld dat het nu al de zoveelste keer is dat het misgaat, dus dat je dan wel een toereikende oplossing van hun kant mag verwachten.
Krijg ik weer een reactie met daarin de vraag of de rekening al was voldaan?! En weer het verhaal van die 15 euro, dat is wat ze me tegemoet willen komen. Als de rekening nog niet betaald was, dan zouden ze daar wel even 15 euro vanaf halen/kwijtschelden.
Dat is wéér geen toereikende oplossing bieden!
Nette vraag ook, als je weet dat er nog geen toereikende oplossing geboden is, of de rekening al betaald is.
Je voelt je nog te kakken gezet ook, niet serieus genomen, haast als een soort van dreigement. Zo van: dit is de oplossing, daar moet je het maar mee doen, die 15 euro en verder geen gezeik (wel met zogenaamde ‘vriendelijke groet’ als afsluiting van hun korte reactie).
Nee dus, nog niet betaald, want deze klacht is nog niet naar behoren afgehandeld. En ga er wederom niet mee akkoord.
Wat mij ook stoort in hun reactie is dat ze nergens op ingaan verder. Niet op mijn vraag of ze de kwaliteit wel checken, bij de bij hun aangesloten bloemisten, niet op mijn verhaal dat het al eerder mis is gegaan, de twee voorgaande keren.
En ze hadden mij er bij eerdere klacht van verzekerd, deze ook te vermelden bij de betreffende bloemist.
Allemaal lulkoek dus, want nu gaat het bij dezelfde bloemist, op weer dezelfde manier mis.
Nu maar eens gedreigd met Radar, kijken wat de reactie wordt…
Op deze manier nooit geen bestelling meer bij ‘Top’bloemen.nl!

Wanneer de gehele waarde van het boeket in tegoedbon(nen) uitgekeerd wordt of mijn rekening wordt kwijtgescholden.
Lijkt nergens op, dit, schandalig!

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Topbloemen.nl

1 week geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Topbloemen.nl nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Topbloemen.nl

1 week geleden - Wij hebben uw melding reeds via onze klantenservice opgelost door uw bestelling te annuleren u hoeft hier niets voor te betalen. Wij hopen het dan nu wel naar tevredenheid te hebben opgelost al hadden wij ook uiteraard liever gezien dat het geen besteld was naar behoren geleverd was.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Topbloemen.nl in behandeling genomen

2 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Topbloemen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Topbloemen.nl

Heeft op 21 juni 2017 om 16:00 geantwoord