Klacht: Zeer slechte service na levering keuken

Enkele weken geleden hebben wij een keuken uitgezocht bij Brugman. Terwijl wij met de verkoper in gesprek waren begon het tegen sluitingstijd te lopen. De belangrijkste dingen hadden wij tegen die tijd al uitgezocht (zoals de kastdeurtjes, het blad, en de apparatuur) en onder druk van de verkoper hebben wij de offerte van de keuken getekend. De verkoper heeft in deze offerte ook greepjes meegenomen en een kraan, volgens hem als stelpost. Volgens de verkoper was het geen probleem dat onder andere de juiste grepen en de juiste kraan nog uitgezocht moesten worden, dit konden we op een later tijdstip allemaal nog aanpassen en alles zou helemaal goed komen als we gewoon nog een keertje langs zouden komen om de laatste dingetjes te regelen. Dus uiteindelijk zijn wij overstag gegaan en hebben we de offerte voor onze keuken getekend.
Na veel moeite (onze verkoper was telkens niet aanwezig of in gesprek met een klant, er werd ons wel beloofd dat we terug gebeld zouden worden maar om dit voor elkaar te krijgen hebben we toch meerdere malen moeten bellen) hebben we een tweede afspraak gemaakt en hebben we onder andere een kraan en greepjes voor op de kastjes uitgezocht. Weer werd ons beloofd dat alles helemaal goed zou komen en er werd ons veel plezier gewenst met onze keuken.
Nu is onze keuken 18 februari bezorgd, maar we hebben er nog geen minuut plezier aan beleefd en alleen maar ellende gehad. Gelijk op de dag dat de keuken is bezorgd hebben we alles nagekeken en zijn we begonnen de keuken in elkaar te zetten. Al snel kwamen we erachter dat van twee kastjes de zichtzijde niet gekleurd was, dat de stelpootjes niet hoog genoeg waren en dat één van de bladen niet goed was, het gat voor de wasbak en de kraan zaten namelijk niet op de goede plek in het werkblad. Dit alles hebben we gelijk gemeld en Brugman zou er mee aan de slag gaan. Een week later kregen we te horen dat de pootjes en de kastjes geregeld zouden worden en dat onze klacht over het blad en de greepjes nog in behandeling was.
We hebben afgelopen week te horen gekregen dat de pootjes en één kastje 15 maart geleverd zouden worden. Dus dit lijkt allemaal geregeld. We hebben zelf nog eens gebeld om naar de status van het blad en de greepjes te vragen en toen kregen we van de klantenservice het antwoord dat dit al behandeld was en dat er aan de verkoper een bericht was gestuurd dat hij met ons contact op moest nemen. Ik heb toen aangegeven dat dit niet gebeurt is en er werd mij verteld dat ze een tweede melding zouden sturen naar de verkoper en erbij zouden vermelden dat hij binnen 48 uur contact met ons op moest nemen (dit was op maandag). Woensdag aan het einde van de dag hebben we nog steeds niks vernomen en hebben we zelf maar weer gebeld, weer kon de verkoper ons niet te woord staan maar we zouden terug gebeld worden. Donderdag aan het einde van de dag weer hetzelfde verhaal, weer hadden we niks gehoord en hebben we zelf maar weer gebeld. Na dit telefoontje werden we eindelijk wel een keertje terug gebeld door de verkoper en hebben we een afspraak gemaakt zodat we over onze klachten konden overleggen.
Toen we op de afgesproken datum bij Brugman kwamen werd ons echter verteld dat de verkoper geen tijd voor ons had, hij was namelijk in gesprek met een paar klanten….. En wat zijn wij dan? Blijkbaar zit er bij Brugman een erg groot verschil in klanten die al betaald hebben voor hun keuken en tussen klanten die nog niet betaald hebben. De laatste groep gaat duidelijk voor.
Na een tijdje gewacht te hebben en meerdere verkopers gesproken te hebben zijn we uiteindelijk geholpen door één van de andere verkopers (voor nu even verkoper 2). Ten eerste zijn we begonnen met de klacht dat de verkoper contact met ons op had moeten nemen maar dat hij dit niet gedaan heeft. Volgens de verkoper die tegenover ons zat was dit echter geen fout van de verkoper, want volgens hem mag de verkoper helemaal geen contact met ons opnemen en heeft de klantenservice dit nooit tegen ons kunnen vertellen. En uiteindelijk betekende dus voor ons dat er helemaal niks met sommige van onze klachten gedaan was de afgelopen vier weken en dat wij dus hebben zitten wachten voor niks.
Ten tweede zijn we begonnen over één van de kasten waarvan de zichtzijde niet goed was (de andere kast was namelijk al wel besteld volgens de verkoper en daarmee moet het dus goed komen). Volgens verkoper 2 was het geheel onze eigen fout dat de zichtzijde van deze kast niet in kleur was aangezien de kast op de tekening tegen een muurtje aan komt te staan. Heel leuk allemaal, maar wij hadden eerder al aan verkoper 1 aangegeven dat wij dit muurtje weg zouden halen en dat de kast bij ons dus wel degelijk in het zicht komt te staan. Als wij dit tegen verkoper 2 vertellen wordt ons doodleuk verteld dat wij dan maar nooit met de tekening akkoord hadden moeten gaan. Na aansporing heeft verkoper 2 toch even overlegd met verkoper 1 en gaat hij ermee akkoord om de kast alsnog te bestellen. Ook onze klacht over het blad zal door hem verder opgepakt worden. Dan komen wij aan bij onze laatste klacht, de greepjes van de kastjes…. Ook hier wordt ons verteld dat dit onze fout is en dat wij dan maar nooit hadden moeten tekenen voordat alles helemaal uitgezocht was. Want we hebben nu eenmaal de greepjes gekregen die als stelpost op onze offerte stonden. Per slot van rekening gaat dat nou eenmaal bij alles wat je tijdens je leven koopt volgens de verkoper. Nou, ik kan je vertellen, op zo’n moment voel je je echt ontzettend belazerd, voorgelogen en misbruikt door Brugman. Om ons toch nog enigszins tevreden te houden vraagt de verkoper nog wel welke grepen wij eigenlijk gewild zouden hebben, en wij krijgen als antwoord dat hier echt niks mee geregeld kan worden aangezien de maat van de grepen die wij bij de keuken geleverd hebben gekregen anders is dan de grepen die wij eigenlijk uitgezocht hadden en deze dus niet op de boorgaatjes op onze kastdeurtjes passen.
Dat was het en dan word je vriendelijk verzocht de winkel te verlaten, want er zijn nog meer klanten die geholpen moeten worden. Achteraf gezien hadden wij inderdaad moeten zorgen dat wij alles goed op papier hadden staan, maar ik vind het geen stijl dat ons vertrouwen dat wij in een verkoper (verkoper 1 dus, die zegt dat alles goed komt en de kleine dingetjes nog aangepast kunnen worden) stellen totaal misbruikt wordt en dat onze klachten zo vaak ontweken worden.

Wij zouden tevreden zijn als we én op een fatsoenlijke manier geholpen worden door Brugman. Dus ook echt terug gebeld worden als ons dit beloofd wordt (en wij snappen best dat dit een keer vergeten kan worden, maar in ons geval is dit al zeker vijf keer gebeurt). Én als wij gewoon kostenloos de juiste grepen geleverd krijgen, dan maar met nieuwe kastdeurtjes aangezien dit volgens ons echt een fout is van Brugman. Als Brugman het hier niet mee eens is vind ik deze praktijken onder het misleiden van klanten vallen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

1 jaar geleden - Beste mevrouw van Keulen, Hartelijk dank voor uw bericht. Ik vind het spijtig te vernemen dat u niet naar tevredenheid bent/wordt geholpen. Excuses hiervoor. Ik heb uw bericht doorgestuurd naar de leidinggevende van de klantenservice om de situatie te bespreken en dit op te lossen. U krijgt spoedig bericht! Met vriendelijke groet, Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 22 juni 2016 om 08:34 geantwoord

Beste mevrouw van Keulen,

Enige tijd geleden heb ik van mijn collega\'s van de klantenservice mogen vernemen dat de klacht dus u bovenstaand heeft omschreven is opgelost. Mocht ik u nog verder kunnen helpen of heeft u nog vragen verneem ik dat graag! U kunt contact opnemen via mailadres webcare@brugman.nl of contact opnemen met de klantenservice op telefoonnummer 0416-675400.

Bas - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Heeft op 22 juni 2016 om 10:42 geantwoord

Onze klacht zoals hierboven beschreven is zeker niet opgelost. Wij hebben geen andere grepen/ kastdeurtjes gekregen en deze gaan wij ook niet krijgen van Brugman. Tenzij wij er zelf voor betalen. Ook voor het nieuwe blad hebben wij zelf moeten betalen. Ik snap dan ook niet dat Brugman kan zeggen dat onze klacht opgelost is. Brugman liegt als zij zeggen dat dit wel zo is.

Alle klachten die gemeld zijn door Danielle van Keulen