Klacht: Zeer slechte service

op 26 april 2016 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Wij hebben een badkamer besteld bij Brugman Breda. Bij het eerste gesprek hebben wij de afmetingen van de badkamer doorgegeven en is de verkoper een ontwerp gaan tekenen. Vervolgens hebben wij de samen met de verkoper de spullen uitgezocht en vervolgens de badkamer besteld. Wij hebben bij het afroepgesprek onze installateur meegenomen om de exacte maten door te nemen. Hier is ook de exacte maat van het plafond besproken en opgenomen in de tegelstaat. Wij hebben voor het tekenen van de definitieve nogmaals gevraagd of alles klopte en dit is wederom bevestigd. Zelfs hebben we nog extra tegels besteld om zeker te zijn dat we niet in de problemen zouden komen. De spullen zijn afgelopen week geleverd en nu blijkt dat de doucheset met geen mogelijkheid tussen de kraanaansluiting en het plafond past (dik 25 cm te hoog). Direct gebeld hierover met de winkel en wij krijgen de \”oplossing\”-omdat dit volgens de verkoper onze eigen schuld is omdat we de installatie zelf wilde regelen- om een andere douchestang te bestellen voor maar liefst €320,- Ter gemoedkoming hoef ik \”maar\” € 260,- te betalen. Omdat wij ook al voor het advies hebben betaald in de aankoop en wij er naar mening vanuit mogen gaan dat we met een deskundige zaken ben ik niet uiteraard niet akkoord gegaan met dit aanbod. Wij hebben bij de bestelling ook geen specificaties gehad van de doucheset omdat volgens Brugman dit allemaal standaard was en nu achteraf blijkt dat dit alleen maar in overleg kan als de installatie ook door Brugman wordt gedaan. Met andere woorden als we als bedrijf niet genoeg aan je kunnen verdienen dan zoek het zelf maar uit. Wij hebben alles laten aanleggen door een erkend loodgietersbedrijf die de aansluitingen op een standaard hoogte hebben aangebracht dus het is onzin dat wij een fout hebben gemaakt. We hadden volgens de verkoper de aansluiting maar wat lager moeten aanbrengen. Met de hoogte van de set van 2,5 meter had de kraan op dan op 75 centimeter hoogte gezeten. Op de vraag of de verkoper ook moet bukken om de kraan open te draaien werd laconiek gereageerd. \\\”Ach meneer ik verkoop zoveel van deze setjes dat ik weet het allemaal standaard maten zijn\\\”. Als je weet dat de set een standaard hoogte van 2,5 meter nodig heeft waarom verkoop je het dan aan een klant met een plafond van 2,25 meter? (Deze hoogte staat ook in de tegelstaat van Brugman) Als klap op de vuurpijl krijg ik ook nog te horen dat als ik een duurdere badkamer had gekocht hij wel wat meer had kunnen doen voor ons. Ook op de vraag of € 5000,- niet genoeg om normaal en eerlijk behandeld word wederom laconiek gereageerd. Ik mag ook de doucheset niet meer terugbrengen omdat wij de doos al hebben open gemaakt. Volgens mij staat er nergens in de wet dat een consument geen spullen mag retourneren als ze niet passen nadat je de doos open hebt gemaakt. Mijn advies aan iedereen die op zoek is naar een badkamer of keuken is om dit bedrijf heel snel voorbij te rijden. Als ze eenmaal het geld binnen hebben dan kun je het vergeten als klant. Nu dat ik de andere klachten heb gelezen ben ik heel blij dat we zelf de installatie hebben geregeld. Nooit en te nimmer aan beginnen. Dit is zoals in de wet bedoeld een wanprestatie van de bovenste plank en Brugman breda weigert om de door hun gemaakte fout fatsoenlijk op te lossen!

Kosteloos een gelijkwaardige passende regendoucheset of mijn aankoopbedrag van de regendouche set terug.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 28 april 2016 om 09:05 geantwoord

Geachte heer/ mevrouw de Groot,

Wat vervelend te vernemen dat er problemen zijn ontstaan met uw doucheset.

Wij hebben uw dossier erop nageslagen. Hieruit kunnen wij echter niet opmaken waar het probleem zich voordoet.

De doucheset is 1.14 m hoog. Wanneer u uw kraan op 1.10 m hoog zou plaatsen (wat aan de hoge kant is voor de gangbare maatvoering) dan nog zou deze set moeten passen. Tevens hebben we op de plattegrond tekening kunnen zien dat er een hoogtemaat is aangegeven van 2.31 m. Hieronder heeft u ook uw handtekening geplaatst.

Derhalve kunnen wij hier niets in betekenen voor u dan het reeds gedane aanbod.

Bianca - Webcare Brugman Keukens & Badkamers

Heeft op 28 april 2016 om 11:33 geantwoord

Deze klacht is dus zeker nog niet opgelost. Onze rechtsbijstand gaat hier mee aan de slag

Alle klachten die gemeld zijn door edg12345