Klacht: zeer lage restitutie

op 05 september 2018 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Ik heb een vakantie gekozen naar moskou. echter geen visum of paspoort Superdom van me. Wel annuleringsverzekering aangevinkt. Volgende dag nog geannuleerd.

Echter ik krijg niks terug. 44 euro zoveel. hetzelfde bedrag haast als wat mijn annuleringsverzekering heeft gekost.

Alleen nergens staat waar ik terecht kan voor vragen. De terugreis hadden ze toch wel kunnen vergoeden. Het was kort dag maar zelfs dan en al helemaal de terugreis.

Mij werd telefonisch een digitaalformulier in te vullen aangeraden. Dus dat heb ik maar gedaan. Vond het onduidelijk en heb er een vraag op geschreven. ik heb hier nooit duidelijkheid over terug gehad.

Ik wil terecht bij een organisatie die aangeeft waarom als ik een annuleringsverzekering heb, geen fatsoenlijke restitutie mag verwachten. Ik maak misschien een foutje. Maar en reis van 700 euro en maar 44 eur terug. Ik vind het heel erg bot. Echt diefstal. want daarmee is echt geen moeite voor me gedaan. En dat vind ik flauw als klant met vertrouwen in KLM. Echt gruwelijk bot. Zeker gezien de onzekerheid die ik had over het formulier en het slechte telefonische advies het digitaal op te lossen. Nu heb ik helemaal niks! Een annuleringsverzekering betekent blijkbaar niks bij KLM. Het suggereert iets anders. Hoe stom mijn fout ook kan zijn. Je kunt toch even iemand bellen als het om zijn vakantiegeld gaat. Kleine moeite. Leg me uit dat ik het welmoet regelen telefonisch en lieg niet. Want dit is hel.

Ik wil heel graag weten waar ik met verdere vragen en een klacht terecht kan. En waarom dit helemaal fout is gelopen.

Hoe ik mijn geld nog terug kan krijgen. Waar ik op zijn minst recht op heb.
Ik wil graag weten wat ze onder de noemer annuleringsverzekering mogen verkopen.

En ik had graag betere steun gehad in plaats van een geruststelling en een enorme teleurstelling.

Ik heb helemaal geen kennis of rechten.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KLM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Pieter Pennings