Klacht: Zakelijk rekening geweigerd vanuit economisch-, strategisch- en risicoperspectief

op 11 september 2018 over ING in de categorie Banken

Wij zijn een handelsonderneming, internationaal georiënteerd, in grondverzet materieel. Onze oude bank stopt met de zakelijke klanten en zijn op zoek naar een andere bank.
Onze aanvraag werd in behandeling genomen en binnen een aantal dagen ontving ik een bijzonder lullig briefje met 5 regels waarbij onze aanvraag werd afgewezen door bovengenoemde redenen. Ik heb destijds gebeld voor opheldering (wellicht kunnen wij iets verbeteren) maar ze waren niet in de vrijheid, de redenen met ons te delen.
Nu is de ING bijzonder in het nieuws door alle witwas en criminele praktijken. Wel heeft men dus het recht mensen bedrijven te weigeren (nadat wij alle gegevens van ons bedrijf hadden gedeeld) zonder opgave van een inhoudelijke reden

Ik wil een verklaring waarom wij geen zakelijke rekening kunnen openen en alsnog een zakelijke rekening openen!
Kenmerk brief: 20057120

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 11 september 2018 om 10:01 geantwoord

Hoi Maura,

Ik begrijp volledig dat je hier graag een reden voor wil hebben. We bekijken inderdaad of een bedrijf voldoet aan de voorwaarden, het kan zijn dat de aanvraag afgewezen wordt. Helaas is dat bij jou het geval geweest.

Ik wil je vriendelijk vragen je klacht te mailen naar KYC.klantworden.zakleijk@ing.nl zodat mijn collega's hier naar kunnen kijken.

Vriendelijke groet,

Roos