Klacht: zakagenda formaat 9×17 uit collectie

op 26 juli 2016 over HEMA in de categorie Warenhuizen

Geachte hemaheer of hemamevrouw,

Al jaren koop ik de flexibele zakagenda met formaat 9 x 17, met een duur van augustus – december en met een praktisch, beschaafd, klein, metalen ringbandje bij de Hema. zie foto in de bijlage)
Ik ben zeer gehecht aan dit formaat omdat het mooi in de binnenzak van een colbertje past.

Het lijkt me, dat niemand de hele dag met een agenda in de hand wil lopen of gedwongen wordt voortdurend een tas bij zich te dragen waar de agenda inzit.
Vanmiddag ben ik naar de HEMA in het centrum van Apeldoorn geweest en toen bleek dat ik mijn agenda niet meer kon krijgen.
Tot mijn groot verdriet hebben de designers dit jaar besloten alle colbertdragers dwars te zitten door deze agenda uit het assortiment te halen en daarvoor in de plaats de meest onpraktische collectie in de schappen te zetten:
– agenda’s met belachelijk grote metalen ringbanden die in geen enkele jaszak passen en in een tas ofwel beschadigingen veroorzaken ofwel beschadigd raken.
– gebonden agenda’s met harde, onbuigzame kaften, die niet open blijven liggen
– agenda’s in alle, denkbare formaten, behalve het formaat dat gemakkelijk in een binnenzak past.

Is dit onnadenkendheid, een hetze tegen colbertdragers? Of designblindheid die alle praktische overwegingen uit het oog verliest?

Het wordt dit jaar dus geen agenda van de HEMA, helaas.
Ik moet op zoek naar een alternatief.

Wat hier nu gebeurt, is voor steeds meer mensen een reden om via internet een productabonnement af te sluiten.
Ik wil ieder jaar dezelfde agenda omdat die perfect aansluit bij mijn behoefte: dat is pas “customizen”.
Misschien kunt u ervoor zorgen dat er tenminste 1 agenda in het bovengenoemde formaat verkrijgbaar is. Kleur en prijs zijn onbelangrijk.

Met vriendelijke groet, (maar wel een beetje chagrijnig)

Jan Gerritsen

Als de hema de beschreven agenda weer in haar collectie opneemt.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HEMA

Reactie van de melder van de klacht hjhgerritsen

9 maanden geleden - U hoeft niet meer te reageren. Ik heb inmiddels een alternatieve agenda gevonden bij 123Inkt.nl. Ik zal mijn agenda voortaan daar bestellen.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HEMA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door hjhgerritsen