Klacht: Verhuisd maar Youfone kan niet leveren op nieuwe adres. Rekenen extra kosten.

JLavie op 21 juli 2023 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Ik heb in november 2022 een jaarcontract afgesloten bij Youfone. Helaas moest ik in juni wegens omstandigheden verhuizen.
Na op de site van Youfone te hebben gekeken, zag ik dat verhuizen gratis is. Wij hebben op 16 juni doorgegeven dat wij gaan verhuizen en dat wij het contract op het nieuwe adres laten doorlopen.
Nogmaals, dit is gratis, zoals aangegeven op de website.

Na gesproken te hebben met iemand van de klantenservice werd duidelijk dat Youfone niet kon leveren op het nieuwe adres.
De medewerker vroeg omeen uitreksel BRP (Basisregistratie personen) om te bewijzen dat wij daadwerkelijk op het nieuwe adres stonden ingeschreven.
Op 21 juni hebben wij dit doorgestuurd naar Youfone.

Ondertussen zijn wij op 21 juli, een maand later, en wij hebben nog geen antwoord gehad.
Wel worden er gewoon facturen doorgestuurd. Ik heb daarom vandaag weer gebeld en de situatie uitgelegd.
Ik kreeg een dame aan de telefoon die duidelijk geen enkele vorm van sympathie of inlevingsvermogen heeft.
Ze gaf aan dat wij pas konden opzeggen in november omdat het contract dan pas afloopt. Daar klopt natuurlijk niks van, want wij kunnen moeilijk gaan betalen voor een service die Youfone niet kan leveren. Daarop gaf de dame als antwoord dat wij dan een afkoopsom kunnen betalen om het contract eerder te laten stoppen, maar zoals ik aan de dame heb uitgelegd, wij wilden het contract niet stoppen, maar zijn daartoe verplicht omdat Youfone niet kan leveren!

Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om terug te bellen en hopelijk te spreken met een collega die wel inlevingsvermogen heeft. Die heb ik gelukkig gevonden.

Deze dame gaf aan dat het mogelijk is om het contract te stoppen, maar dat dit hooguit aan het eind van de maand pas kan en dat ik 30 euro administratiekosten moet betalen (niet te spreken van het uitreksel BRP van 30 euro) om het contract vroegtijdig te stoppen.
De dame gaf aan dat dit uit coulance is.

Ik vind er niks coulants aan dat wanneer Youfone ZELF tekort komt door niet te kunnen leveren, zij de klant opzadelt met 60 euro extra kosten EN een maand verplicht extra betalen omdat ZIJ niet op tijd op de email hebben gereageerd.

De dame aan de telefoon begreep dit goed, maar kon mij niet zeggen wat ze hogerop zouden zeggen.

Kort samengevat: Ik ging verhuizen en maakte gebruik van de gratis verhuisservice. Na de verhuizing te hebben doorgegeven wordt duidelijk dat er niet geleverd kan worden door Youfone op dit adres. Ik heb 30 euro uitgegeven voor een BRP en moet 30 euro extra betalen aan administratiekosten (om op te zeggen) een maand extra internet omdat Youfone niet tijdig reageert op de emails.

Wanneer Youfone hun product niet kan leveren, zit er niks anders op dan het contract te stoppen. Het is schandalig dat ik daar dan de dupe van word omdat mij wordt verteld dat ik het contract wil beeindigen.

Ik wil dat mijn contract met terugwerkende kracht wordt gestopt aan het eind van de maand juni, en dat de 30 euro administratiekosten niet worden berekend.
Ik heb reeds 30 euro uitgegeven aan een BRP en is niet meer dan correct dat Youfone zijn verantwoordelijkheid neemt wanneer zij niet kunnen leveren.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 23 juli 2023 om 16:17 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door JLavie