Klacht: tientallen euros kosten buiten bundel zonder waarschuwing

op 19 januari 2020 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Toen ik halverwege de maand naar mijn verbruik keek, zag ik dat ik al iets over de 6Gb heen was gegaan. En daarvoor al tientallen euros extra moest betalen. Ik had nooit een waarschuwing gehad (terwijl je die bij vrijwel alle providers wel krijgt) . Blijkbaar moet je hiervoor extra betalen (inmiddels toch maar aangezet).
Belachelijke service van Youfone.. verwachten ze nu echt dat je het normaal vindt dat je ipv de 11 euro per maand ineens meer dan 80 euro kwijt bent omdat je iets over je bundel heen bent? Ik ben blij dat ik hier zelf achter ben gekomen halverwege de maand, anders had het me honderden euros gekost !!
Ik hoop dat er wat coulance is vanuit Youfone…

Korting op de rekening...

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 22 januari 2020 om 10:58 geantwoord

Heeft op 11 februari 2020 om 12:32 geantwoord

Beste Roos,

Het feit dat je meer valt over het woordje 'belachelijk' dan over de werkwijze en verdienmodel van Youfone zegt eigenlijk al genoeg.
Ik heb inmiddels een klacht ingediend, en de gebruikelijke standaard reactie gekregen:

\"Naar aanleiding van je contact met de klantenservice over de kosten voor het (data)-verbruik buiten de bundel op je laatste factuur heb ik gevraagd of ik je wellicht een eenmalige coulance korting hierop aan kan bieden.
De betreffende afdeling heeft mij laten weten dat ik je, hoewel de kosten correct en terecht gefactureerd zijn, een eenmalige korting van €10 aan kan bieden.
Graag hoor ik van je of je hiermee akkoord gaat zodat ik dit door de interne financiële afdeling kan laten verwerken.
Je kan hiervoor op dit bericht reageren\"

Blijkbaar krijg iedereen die klaagt over de torenhoge onaangekondigde kosten die abusievelijk buiten de bundel gemaakt worden, dezelfde standaard reactie + coulancevergoeding van 10 (of in bonte gevallen 20) euro.

Vreemd overigens dat de meeste klagers over dit probleem ook vinden dat er helemaal niets is opgelost, terwijl er wel 'opgelost' bij de klacht vermeld staat.
Dit is in dit geval dus ook zo... Volgens mij is er alleen een voorstel gedaan. Zo kom ik als bedrijf ook wel aan mijn 98% opgeloste klachten.

Graag zou ik een meer inhoudelijke reactie op mijn klacht willen, en een hogere coulance-regeling. Ik vind de werkwijze nog steeds niet kunnen, ook al staat het in de voorwaarden.

Alle klachten die gemeld zijn door mpewe