Klacht: Rekeningen blijven sturen terwijl abonnement al lange tijd stop staat.

Marco Akker op 08 juni 2021 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Na het opzeggen van mijn abonnement heb ik een bevestiging gekregen dat het abonnement op 1 april 2021 stopt.
Eind april kreeg ik een eindafrekening, wat zeer logisch is.
eind mei kreeg ik een rekening die nog hoger is dan het standaard abonnement was, en dit vond ik niet logisch.
Wat blijkt: in de maand april zou er buiten de bundel gebeld zijn, en dit is in rekening gebracht.
Het vreemde hiervan is, dat ik sowieso niet heb gebeld in april (simkaart zat niet eens in een telefoon, en het abonnement was al stopgezet op 1 april.

Ik heb Youfone opgebeld met de vraag hoe dit mogelijk is, en of dit rechtgezet kan worden.
Het antwoord was: We weten niet hoe dit kan, maar je moet de factuur betalen en stuur maar een email met een klacht.

Gewenste Oplossing:

Ik heb het gevoel dat mij onrecht is aangedaan, en zou graag zien dat Youfone verantwoordelijkheid neemt voor hun eigen gebreken en dit niet bij de klant neerlegt.
m.a.w. onterechte factuur laten vervallen en niet nogmaals onterechte facturen blijven sturen.

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Youfone

3 jaren geleden - Beste Marco, Heb je voor mij het klantnummer en de geboortedatum van de abonnementhouder. Groet, Sven

Bericht van Youfone

3 jaren geleden - Hoi Marco, Mag ik het klantnummer nog? Anders moet ik je even verwijzen. Groet, Sven

Reactie van de melder van de klacht Marco Akker

3 jaren geleden - Beste Sven, Excuus voor de late reactie. Mijn klantnummer is: 1019212589 Geboortedatum is: 14-08-1989 Alvast bedankt voor de actie Met vriendelijke groet, Marco

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 23 juni 2021 om 09:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Marco Akker

Heeft op 05 juli 2021 om 14:56 geantwoord

Beoordeling 3/10 star-2 (10)

Beste Laura,

Dit is precies het probleem. De gegevens in jullie specificatie klopt niet waardoor er automatisch een onterechte factuur wordt gegenereerd.

Alles op een rijtje:
- Al sinds eind 2020 is er iets mis met mijn abonnement waardoor ik niet kan bellen met de simkaart. Ik heb eind 2020 een nieuwe simkaart aangevraagd, en deze functioneerde ook niet.
- Sinds begin dit jaar gebruik ik mijn abonnement niet. De simkaarten van youfone zitten niet in een telefoon en er is ook totaal niet mee gebeld in 2021.
- Ik heb meerdere malen contact gehad met youfone om het probleem op te lossen zodat ik weer kon bellen, maar dit is op een dood spoor geƫindigd.
- eind Februari heb ik mijn abonnement officieel stop gezet, en ik heb een bevestiging ontvangen dat het abonnement per 1-4-2021 stopt. (in april kan ik dus uberhaupt niet bellen omdat het abonnement al is gestopt)
- Eind april krijg ik een eindafrekening (logisch)
- Eind mei krijg ik nog een rekening over over de maand april (terwijl mijn simkaart niet in en telefoon heeft gezeten, ik niet heb gebeld, en mijn abonnement al stop stond).
- Ik heb contact opgenomen met de helpdesk van youfone en krijg te horen dat men niet begrijpt hoe dit kan, dat ze het niet kunnen oplossen en ik de factuur gewoon moet betalen. Dit vind ik niet terecht en daarom probeer ik nogmaals contact op te nemen met Youfone.
- Inmiddels ligt er een brief van Youfone dat er een incassobureau wordt ingeschakeld en dat ik bij de rechter moet verschijnen als ik weiger de factuur te betalen + extra boete.
- Ik heb alles zwart op wit, dus Youfone verliest deze zaak sowieso bij de rechter en ik zou graag zien dat Youfone de verantwoordelijkheid op zich neemt en deze zaak op een nette manier afhandelt.

Afwachtend op uw antwoord,

Met vriendelijke groet,

Marco

Alle klachten die gemeld zijn door Marco Akker