Klacht: ongewenste data download zonder abonnement en waarschuwingen vooraf

men70628 op 17 januari 2012 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn Happybel free abonnenment heb ik afgesloten zonder Mobiel internet bundel .
Nu blijkt dat mijn nieuwe smartphone ongezien,ongewenst en zonder melding vooraf toch internet contact kon krijgen via APN.
Youfone sluit de internetverbinding ondanks dat Ik geen internet abonnement heb dus niet af.
Hierdoor was het mogelijk dat mijn mobiel , zonder het geringste vermoeden en zonder waarschuwing, veel data download a 2 Euro per MB.
Mijn telefoon was plotseling geblokkeerd nadat de kosten waren opgelopen tot 296 Euro.
Ongelofelijk dat je zonder internet abonnement en zonder waarschuwing vooraf automatisch grote hoeveelheden data gedownload worden waardoor je met gigantische kosten wordt
geconfronteerd…………296 Euro!!!!!!!!!’
Youfone heeft inmiddels een regeling aangeboden waarbij slechts 50 procent van het rekeningbedrag wordt kwijtgescholden.
Er is reeds jurisprudentie, referentie LJN BQ4867, Rechtbank Rotterdam, 369519 / HA ZA 10-3768 .
Valt overigens op dat zodra youfone eenzijdig een voorstel doet dit kwalificeert als “klacht opgelost”.
De gemaakte download kosten zijn ,ondanks het lopende voorstel, reeds van mijn rekening afgeschreven.

Gewenste Oplossing:

Kwijtschelding van de ongewenste download kosten en het kostenloos deblokkeren van mijn sim.
Indien dit niet mogelijk is zal ik een dagvaarding overwegen waarbij alle extra gemaakte kosten in de vordering zullen worden opgenomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

12 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 04 juli 2012 om 15:45 geantwoord

Geboden Oplossing:

Direct contact opgenomen met de klant.

Alle klachten die gemeld zijn door