Klacht: Ongelijke behandeling nieuwe klant: Aanbieding van Youfone voor bijna het dubbele aantal GBs voor bijna dezelfde prijs

Hurray1602 op 29 juli 2023 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste Youfone,

Ik schrijf u vandaag om mijn teleurstelling en ongenoegen te uiten over een recente ervaring als nieuwe klant bij uw bedrijf. Op 21 juni is mijn mobiel abonnement ingegaan bij Youfone voor € 8,50 per maand (na 6 maanden € 11 per maand), met een databundel van 7 GB en onbeperkt bellen/sms’en voor 1 jaar.

Recentelijk ontdekte ik echter dat Youfone een nieuw aanbod heeft geïntroduceerd waarbij klanten voor slechts € 9 per maand (na 6 maanden € 12 per maand) voor 1 jaar kunnen genieten van maar liefst 15 GB aan data, naast onbeperkt bellen en sms’en. Dit aanbod is bijna het dubbele aantal GBs voor bijna dezelfde prijs als mijn huidige abonnement.

Natuurlijk begrijp ik dat aanbiedingen kunnen veranderen, maar ik voel me als nieuwe klant behoorlijk benadeeld en bedrogen door deze situatie. Ik had verwacht dat mijn keuze om voor Youfone te kiezen, zou worden beloond, maar nu voel ik me achtergesteld.

Vandaag ontving ik een reactie van een van uw medewerkers, Marjon, waarin zij verklaarde:

Met de bestelling ben je akkoord gegaan met het aanbod en de bijbehorende tarieven welke op dat moment (27-02-2023) gehanteerd werden. Dit is inmiddels 5 maanden geleden. Wij kunnen het abonnement dan ook niet voor je aanpassen naar het huidige aanbod.

Hoewel ik begrijp dat Youfone contractuele verplichtingen heeft en dat ik destijds akkoord ben gegaan met het aanbod en de tarieven die op dat moment geldig waren, vraag ik u om begrip te tonen voor mijn teleurstelling. Het grote verschil in aanbod binnen een periode van slechts 5 maanden voelt voor mij als klant onrechtvaardig.

Als nieuwe klant hoop ik dat Youfone coulant kan zijn en een gebaar van goodwill kan maken om mijn ontevredenheid te verzachten. Ik wil graag loyaal blijven aan uw bedrijf, en ik hoop dat u mijn positie begrijpt en bereid bent om naar een passende oplossing te zoeken.

Ik kijk uit naar uw reactie en hoop op een constructieve oplossing voor dit probleem.

Gewenste Oplossing:

Mijn abonnement aanpassen naar het huidige aanbod van € 9 per maand (na 6 maanden € 12 per maand) voor 1 jaar voor 15 GB en onbeperkt bellen/sms'en. Dit zou niet alleen mijn vertrouwen in Youfone versterken, maar ook mijn tevredenheid als klant vergroten.

Ik hoor graag welke oplossing u mij kunt bieden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Youfone

8 maanden geleden - Een goedemiddag! Dankjewel voor jouw bericht. Heb je voor mij toevallig nog een klantnummer? Dan zal ik overleggen of ik mogelijk nog een aanbod kan invoeren. Bij voorbaat dank en groet, Roy.

Reactie van de melder van de klacht Hurray1602

8 maanden geleden - Beste Roy, Wat fijn dat u kunt kijken naar een mogelijke oplossing. Mijn klantnummer is 1019791736. Ik kijk uit naar uw reactie.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 04 augustus 2023 om 16:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Hurray1602

Heeft op 04 augustus 2023 om 16:43 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Beste Roy,

Teleurstellend, ik had toch wel verwacht dat er wat meer naar de mens gekeken zou worden. Op deze manier raken jullie je klanten net zo snel weer kwijt als je ze binnenhaalt. Gelukkig heb ik maar voor een 1 jarig abonnement gekozen, ik ga me absoluut niet voor een langere tijd binden aan jullie bedrijf.

Alle klachten die gemeld zijn door Hurray1602