Klacht: Data ‘uit’ in het buitenland, volgens instellingen in telefoon niets verbruikt en toch dataverbruik volgens youfone.

Petervanbrussel op 20 mei 2019 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb een Sim-Only abonnement van Youfone. Ik ben van eind april tot begin mei op vakantie geweest naar Israël. Tijdens mijn vakantie kreeg ik een sms dat ik 80% van mijn maximale internet had gebruikt. Dit vond ik gek want mijn roaming en internet stond uit en vliegtuigstand aan. Vervolgens met Wifi de app geopend en ik zag het bedrag aan data in het buitenland oplopen, terwijl de data gewoon uit stond op mijn telefoon. even later kreeg ik het 2de bericht dat ik 100% van de maximale kosten 60.50 euro had bereikt en dat alles geblokkeerd werd. Het bedrag staat trouwens op de app als 73,93 wat wettelijk niet mag volgens Fair Use Policy. Toen ik weer terug in Nederland was gelijk gebeld naar de klantenservice, deze vertelde mij een vaag verhaal dat er volgens youfone dus data wordt verbruikt (alleen in het buitenland blijkbaar) van telkens afgerond 0,1 mb terwijl de data op je telefoon uitstaat. Ook op tijdstippen wanneer de telefoon uit staat, vliegtuigstand en zelfs in het vliegtuig.
Er klopt gewoon iets, want in Nederland is dat niet het geval. Data verbruik terwijl je data uit staat is niet het geval in NL, want toen ik terug in NL was heb ik dat getest om te kijken of er dan ook sprake is van dataverbruik terwijl je data uit staat, (zoals youfone beweert) dit was dus niet het geval, er werd nergens data verbruikt.
De kosten van ‘’data lekken’’ wordt overigens bij anderen providers niet berekend aan de klant…
Nu werd er gister dus 47,76 afgeschreven van mijn rekening door Youfone over de maand april. (de eerste dagen van mijn vakantie naar Israël vallen in april) Dit zou gewoon de maandelijkse 7,50 moeten zijn, want ik heb geen data verbruikt in het buitenland aangezien ik bewijs heb dat mijn data in Israël ten alle tijden uit heeft gestaan.
Nu zal er in Juni ook een rekening komen met de 73,93 waarschijnlijk over de eerste dagen van mei toen ik in Israël verbleef, dit is wederom niet juist en zou dus gewoon 7,50 moeten zijn, want Ik heb geen data verbruikt in het buitenland aangezien ik bewijs (screenshots) heb dat mijn data in Israël ten alle tijden uit heeft gestaan.

Gewenste Oplossing:

Ik ben tevreden als Youfone geen kosten in rekening brengt die niet gemaakt zijn, want mijn data heeft in het buitenland ten alle tijden uitgestaan, daar heb ik ook bewijs voor. Dus de kosten voor April moeten dan € 7,50 zijn en voor mei ook € 7,50 zijn. (ik weet dat de maand mei nog niet afgelopen is, maar dit is wel de verwachting)

En dat vreemde verhaal over die 0,1 mb's, die opeens toch verbruikt worden terwijl de data op de telefoon uit staat, want dat kan simpelweg niet.

Ik hoor erg graag van jullie,

Met vriendelijke groet
Peter van Brussel

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Bericht van Youfone

5 jaren geleden - Beste meneer van Brussel, Bedankt voor je bericht. In de inhoud van je klacht geef je aan bewijs te hebben voor je standpunt, echter, deze voorzie je niet. Kun je ons hiervan voorzien zodat we dit mee kunnen nemen in de afhandeling van je klacht? Zo niet, dan zal ik deze toelichting niet meenemen in de verwerking. Kun je dit niet via de website delen, mail dan [email protected] en verwijs naar je klacht hier, dan sluit ik deze en kunnen we per e-mail in overleg. Groet, Bart

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Goedemiddag Bart, Ik kan hier geen bestanden uploaden, dus heb deze naar je gemaild. Groet,

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - Goedenavond Bart, Het enige wat ik van jullie heb gehoord als reactie is dat ik de rekening moet betalen anders wordt het afgesloten. Terwijl ik nog met jullie in overleg ben. Ik hoor graag zo spoedig mogelijk van je. Mvg,

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 27 mei 2019 om 09:28 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Petervanbrussel

Heeft op 28 mei 2019 om 08:04 geantwoord

Dit is nog geen oplossing te noemen, aangezien de klacht nog in behandeling moet worden genomen door Youfone.

Alle klachten die gemeld zijn door