Klacht: angelaflores939@gmail.com

op 23 januari 2020 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Beste Youfone,
Ik ben sinds de zomer klant bij Youfone, daarvoor ben ik jaren klant geweest bij Hollandsnieuwe. Hier ben ik in vier jaar tijd, nog nóóít buiten mijn bundel gegaan, dit wil ik graag even benadrukken voorafgaand aan mijn klacht. Daarom kunt u zich ook wel voorstellen dat ik mij een ongeluk schrok toen ik van Youfone het bericht kreeg dat mijn kosten buiten de bundel “opliepen”. Toen ik voor het eerst keek in de online omgeving kwam ik erachter dat ik €65,- buiten mijn bundel ben gegaan. Dit terwijl ik NOOIT een melding heb gehad dat ik over mijn bundel heen was. De afgelopen maanden had ik belminuten over, die zijn vervallen zodat ik in januari 30 ct per minuut kon gaan betalen, ik vind dit ronduit schandalig. Ik betaal €13,50 voor 10GB 150 belminuten, minuten meenemen naar de volgende maand mag niet maar zodra voor Youfone wat te winnen valt zijn ze er als de kippen bij.
Naar aanleiding van dit voorval heb ik gekeken in mijn app (die ik inmiddels ook maar geïnstalleerd heb) en hier kwam ik achter het volgende; mijn belplafond staat op €0,00. Dit doet men denken dat je €0,00 buiten je bundel bellen kan. Immers, wanneer je bundel op €10,00 ingesteld is kun je binnen NL €10,00 buiten je bundel bellen en krijg je bij 80% verbruik een melding oftewel; wanneer je belplafond op €0,00 staat, kun je €0,00 buiten je bundel bellen binnen NL.
Dus ik met de beste bedoelingen de klantenservice gebeld, hier was weinig service te bekennen. De grenzen van het fatsoen zijn opgezocht. Hier wordt gesteld dat je dan maar op de website had moeten lezen en je verbruik zelf in de gaten moet houden, want dat is “het beleid” van Youfone als budgetprovider. Nou, ik kan je stellen dat Hollandsnieuwe als budgetprovider het stukken beter doet. Youfone laat nog al wat delen in hun beleid open tot interpretatie. Het eerste voorbeeld heb ik hiervoor omschreven m.b.t. de uitleg over het belplafond. Als tweede voorbeeld ook de toelichting over het wijzigen van je abonnement “op ieder moment”. Ik dacht slim te zijn door mijn abonnement iets te verhogen naar 200 min per maand, om onnodige kosten te voorkomen in de toekomst. Nou, hier werd me de optie gegeven om mijn abonnement dan maar gelijk met 24 maanden te verlengen indien ik deze wens te wijzigen. Geen haar op mijn hoofd die dit overweegt, ik wil zo snel mogelijk van dit misleidende abonnement af!!!

Coulance regeling voor de onnodige kosten, vooral omdat zij mijn minuten van de voorgaande maanden hebben laten vervallen. Daarnaast is het ook wenselijk dat de informatieve tekst op het internet wordt verduidelijkt, om andere consumenten te beschermen tegen misleidende acties.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 27 januari 2020 om 09:39 geantwoord