Klacht: Ymere: lekkage verslonsd, nu koortssluiting

Tessavt op 21 december 2023 over Ymere in de categorie Woningcorporaties

De andere klachten zeggen eigenlijk al voldoende. Ymere, jullie laten, zonder schaamte, mensen maanden met lekkage en schimmel zitten, met koortssluiting tot gevolg. Jullie laten verschillende bouwbedrijven keer op keer langskomen, maar weigeren akkoord te geven voor reparaties als deze net buiten het budget vallen. Ook sturen jullie opeens bouwbedrijven om schimmel in mijn slaapkamer op te lossen (met allerlei details hierover), terwijl hier geen schimmel is. Het echte probleem lossen jullie maar niet op: het factuur moet nog steeds worden geaccepteerd. De enige weg is via de huurcommissie ben ik bang.

Daarnaast laten jullie ruimtes onbenut, wat ik zeer vreemd vind voor een woonstichting en ontzettend zonde voor alle bewoners. Verder kan ik van de 5 ramen, maar anderhalve kiepraam openen; heerlijk met een schimmelkolonie onder mijn vloer en bijna 0 ventilatiemogelijkheden in de badkamer. Verder ook geen goed geïsoleerde woningen mbt warmte, maar ook het geluid van de buren: mensen kunnen hier niet normaal leven zonder anderen extreem tot last te zijn, dus je moet heel veel geluk hebben met je buren. Dit alles ook nog steeds niet opgelost na verzoeken hierom (behalve geen melding over de wamte-isolatie). Maar goed, deze lekkage is wel echt het toppunt van treurigheid.

Even een loep op de bedrijfsprocessen en klantgerichtheid: meer doeltreffendheid bij achterstallig onderhoud. Ik hoop echt dat dit in de toekomst wordt verbeterd voor alle huurders.

Hopelijk wordt het eens opgelost en ben ik van de gore (zwarte) schimmel af en mijn buren van de lekkage en koortssluiting.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ymere over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Tessavt