Mijn Klacht:
Worldline beweert dat beide transacties zouden zijn uitgevoerd op een website van een handelaar, die met beveiligde transacties werkt. Voor die bewering bieden zij geen enkel bewijs.
Op de site https://flutterwave.com/us vind ik geen enkele indicatie terug dat men er met beveiligde transacties werkt. Integendeel, men maakt er promotie met Process payouts globally in 30 currencies with Flutterwave’s APIs and software solutions.. Als ik dit dus goed begrijp, maakt men er dus gebruik van eigen API’s en software toepassingen om de transacties uit te voeren. En dus niet met de geijkte two-factor of multi-factor authentication, zoals gebruikelijk bij onze binnenlandse betalingen.
Zij vermelden in hun mail zelfs helemaal geen sitenaam voor de andere transactie van Money Transfer UAH, zodat ik daar zelfs niet kan controleren in hoeverre de site beveiligd is.
Ik kan trouwens moeilijk begrijpen hoe deze transacties op een beveiligde manier zouden uitgevoerd zijn, ik bevestig dat ik op geen enkel moment mijn code heb bekendgemaakt. Ook heb ik op geen enkele manier meegewerkt met een twee-factor of multi-factor authenticatie: men heeft voor de betaling dus blijkbaar nooit gevraagd naar een respons via badgelezer of via scan met de banking app. Hoe kan deze betaling dan ooit volgens u toch op een BEVEILIGDE manier hebben plaatsgevonden? Ik had graag een verklaring hiervoor.
U beweert in uw mail: De transacties konden dus uitsluitend gebeuren nadat de authenticatie-/handtekeningprocedure die uw financiële instelling aanbiedt bij het online bankieren via pc, tablet of smartphone voltooid werd. Dit is pertinent onjuist en ik betwist dit met klem.
Ik wil ook graag van u per kerende de identiteit bekomen van de personen of partijen, die de begunstigden waren van deze 2 transacties, evenals de volledige gegevens (volledige naam, adres, contact,…) van de maatschappijen, die als tussenpersoon opgetreden hebben bij beide verrichtingen.
Ik heb ondertussen reeds 2x een herinnering gestuurd waarop helemaal geen reactie meer komt.
Patricia Dermul
Gewenste Oplossing:
Grondig onderzoek van de fraude en meer informatie verstrekken over de websites of handelaars. Terugbetaling van beide fraudebetalingen
