Klacht: Word niet teruggebeld en krijg teveel betaald bedrag niet terug

op 17 december 2017 over Brugman Keukens en Badkamers in de categorie Keukenleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Brugman Keukens en Badkamers over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Brugman Keukens en Badkamers in behandeling genomen

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

9 maanden geleden - Beste mevrouw Kloot, Dat is heel vervelend om dat te vernemen van u, onze excuses hiervoor. Ik ga zeker kijken wat ik voor u kan betekenen. Kunt u mij hiervoor wellicht aangeven met wie en waarom u de afspraak heeft gemaakt voor terugstorting van € 900,-, dan kan ik gericht voor u aan de slag. Alvast bedankt voor de te nemen moeite. Met vriendelijke groet, Twan Dekker - Brugman Keukens & Badkamers

Reactie van de melder van de klacht Socio51

9 maanden geleden - Met de heer A. De Jonge va n Barendrecht. € 500,00 was een korting die ik bedongen had bij de aannemer. De Jonge stond erop dat ik dit wel betaalde anders werd de keuken niet geleverd. Hij stuurde mij een email dat ik dit bedrag teruggestort zou krijgen. In 1e instantie zou een koof gemaakt worden va n 3 m2 maar de timmerman vond dit niet mooi en heeft een koofje genaakt va n 1 m2. Dit telefonisch besproken met de Jonge en hem een foto gestuurd van de bon en een email om een en ander te bevestigen. Ik had al € 600,00 voor 3 m2 be taal. Dus € 400,00 teveel. 14 december h eb ik telefonisch contact gezocht met de vraag of de oven nog geruild kon worden voor een andere. 2x monteur erbij gehad en oven is ongeschikt voor mij omdat er heel hard op de knopjes gedrukt morrt worden en ik ernstig artrose in de handen heb. Zou teruggebeld worden maar dit is NIET gedaan. Brugman denkt: wij hebben de centen binnen, barst verder maar. Als ik nu binnen 1 week mijn geld niet terugontvangen heb zal ik gerechtelijk stappen ondernemen De geleverde oven was kapot bij aflevering g. De Keukenman heeft hierover een uitgebreid rapport geschreven en naar hoofdkantoor gebeld. Brugman heeft niets gedaan met rapport. Heb zelf een afspraak gemaakt met AEG hoewel ik de oven bij Brugman gekocht heb en zij zou iets moeten doen. Had er geen vertrouwen in. Dit was mijn 3e keuken bij Brugman maar heb veel spijt. Achteraf is er veel te weinig advies geweest. Ben niet goed verhandeld.

Bericht van Brugman Keukens en Badkamers

9 maanden geleden - Beste mevrouw Kloot, Vriendelijk bedankt voor deze opheldering, ik ga er voor u achteraan. Wij nemen zsm contact met u op. Met vriendelijke groet, Twan Dekker - Brugman Keukens & Badkamers

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Brugman Keukens en Badkamers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Brugman Keukens en Badkamers

Heeft op 28 december 2017 om 15:41 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw Kloot,

Wij hebben contact opgenomen met ons filiaal hierover. Hierbij geven zij aan dat er reeds met u contact hierover is geweest waarbij aangegeven is dat de terugbetaling in behandeling is maar dat dit enige tijd nodig heeft om verwerkt te worden. Daarnaast is de keuze van de oven ook met u besproken, de oven die geleverd is is de oven die in de winkel besproken is en ook samen met u is uitgezocht.

Met vriendelijke groet,

Twan Dekker - Brugman Keukens & Badkamers

Heeft op 28 december 2017 om 19:18 geantwoord

Het enige dat over de oven is besproken is dat hij warmer moest worden dan 200 graden. Heb de oven niet gezien en kon niet bedenken dat anno 2017 er geen tiptoetsen opzaten. Het kwam niet bij mij op om over mijn artrose te praten. Brugman beweert overal in te adviseren maar dat is achteraf wel heel summier geweest. In de beschrijving die ik later kreeg van de oven kon ik niet opmaken dat er moeilijk te gebruiken knopjes opzaten. Zelfs AEG geeft toe dat het een moeilijk apparaten is. Ik wilde proberen hem om ruilen maar Brugman weigerde terug te bellen.heb van arrenmoede de oven in gebruik genomen en heg is een onding.Er is tot op heden GEEN contact geweest met Brugman. Iets terugbetalen duurt toch geen 6 weken. Volgens de Consumentenbond is 14 dagen een redelijke termijn. Mocht ik binnen 1 week na datum geen terugbetaling hebben schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in.

Alle klachten die gemeld zijn door Socio51