Klacht: Word erg moe van energieflex

op 04 juli 2017 over Energieflex in de categorie Energieleveranciers

mijn klantnummer is 37301
867343 € 614,61 27-06-2017 27-06-2017 OVERGANGSNOTA PREPAID_201705
Totaal € 614,61
ik ben bij energie flex gegaan in 2015 extra betaald voor slimme meter die zou binnen 12 weken geplaatst worden , ik heb er anderhalf jaar en vele telefoontjes later op moeten wachten 19 mei 2017 werd hij geplaatst anderhalf jaar lang heb ik 100 euro per maand betaald voor gas en electra dit zou allemaal nog worden na gerekend als me slimme meter zou hangen nu 3 maanden later en wederom naar enkele telefoontjes komt de afrekening ik moet over de 600 euro bij betalen ,
ik woon alleen op dit adres ben dagelijks werken ben bijna nooit thuis ,heb z wederom een email gestuurd hoe dit in hemelsnaam kan ik krijg gewoon geen antwoord terug er stond bij binnen een week betalen anders stopte het contract ????? ik krijg geen antwoord op men vragen wat moet ik nu doen voordat ik word afgesloten word zo moe van deze mensen

andere leverancier word erg moe van deze heb weer email gestuurd je hoort niets terug of veel en veel later dan de 5 dagen die hun zeggen

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Energieflex over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Diessel

4 maanden geleden - IK KREEG VANDAAG EEN BERICHT VAN ZE DAT IK METEEN MOEST BETALEN OF IK WERD AFGESLOTEN WAT IS DIT VOOR EEN BEDRIJF ZEG REAGEREN NERGENS OP GEVEN MENSEN NIET EENS EEN KANS

Reactie van de melder van de klacht Diessel

4 maanden geleden - ik heb me aangemeld bij Essent en ik ga met flexenergie naar de rechtbank ik heb alles zwart op wit en lees hier dus ook dat veel mensen op slime meter moeten wachten die niet komt ik heb er ook nog voor moeten betalen terwijl elke gemeente in nederland tot 2020 gratis slimme meter geeft of voor kleine bijdrage ik krijg geen email terug je hoort helemaal niets meer van ze erg slechte service en wat ik ook las idd die smsen die ze sturen je mag 30 dagen rood staan eventueel met prepaid maar vanaf dat je 1 dag rood staat sturen ze elke dag bericht dat je moet opwaarderen voor gas en elektra je word er hoorndol van

Bericht van Energieflex

4 maanden geleden - Beste Mevrouw Mennen, U bent bij ons een prepaid contract aangegaan, waarvoor inderdaad een slimme meter nodig is. Wij bestellen deze bij uw netbeheerder, waarna deze met u contact opneemt en verantwoordelijk is voor de plaatsing hiervan. Onze excuses dat dit zo lang heeft geduurd, dit vinden wij ook heel vervelend. Zolang er geen slimme meter geplaatst is kunnen wij helaas geen prepaid aanbieden en loopt het contract dus tijdelijk op normaal verbruik. Hiervoor berekenen wij een termijnbedrag gebaseerd op het historisch verbruik op uw adres. Bij de eindafrekening brengen wij het effectieve verbruik in rekening. Dit berekenen wij door het verschil tussen begin en eind-meterstand te verrekenen met de tarieven zoals aangegeven in de overeenkomst. U kunt deze berekening ook terugvinden in de specificatie van uw eindnota. Deze meterstanden kunnen wij inzien in het landelijk meetregister. Wij begrijpen uit uw bericht dat u niet akkoord gaat met de verrekening op deze jaarnota, echter als wij die nakijken klopt die wel met de bij ons bekende meterstanden en dus verbruik. Wij adviseren u de specificatie in de nota te raadplegen voor meer informatie over hoe wij tot het betreffende bedrag komen. Elke factuur heeft een betaaltermijn waarbinnen deze betaald dient te worden. Indien dit niet gebeurd wordt er inderdaad een herinnering of aanmaning verstuurd naar de klant. Momenteel heeft u een prepaid account waarop u zelf uw energiesaldo dient op te waarderen. Via de online portal kunt u dan ook uw verbruik direct volgen. Wanneer dit saldo rood komt te staan versturen wij de klant altijd een herinnering, om te voorkomen dat na 30 dagen in het rood wij dienen over te gaan tot een afsluiting. U kunt via het online portal inloggen en in detail uw verbruik inzien. Wij hopen u hiermee meer informatie te hebben gegeven betreffende de regeling slimme meter en verrekening van de eindnota. Vriendelijke groet, EnergieFlex ^Ine

Reactie van de melder van de klacht Diessel

4 maanden geleden - Nou het klopt gewoon niet vanaf begin ging alles fout mijn naam en adres was goed maar volgens jullie woonde ik in Rotterdam ik zou binnen 12 weken een slimme meter krijgen heeft maar liefst anderhalf jaar geduurd heb nooit een eind afrekening gehad eerste jaar en zoals ik al zei , ik ben alleen verbruik bijna niks heel de dag van huis anderhalf jaar lang 100 euro per maand betaald eerst word er door jullie gezegd het te veel betaalde word op prepaid gezet als te goed ik belde op omdat het weer maand duurde voor ik wat hoorde en andere dag krijg ik email moet over 600 bij betalen dit kan toch allemaal niet

Bericht van Energieflex

4 maanden geleden - Beste, Wij hanteren bij het opmaken van de eindnota de meterstanden zoals voorhanden in het landelijk meetregister. Indien u vind dat dit niet klopt zouden deze meterstanden dus incorrect moeten zijn. Wij adviseren u daarom deze meterstanden te controleren met uw eigen administratie. Wij hebben een concrete aanleiding nodig waarop u de jaarnota betwist. Wij begrijpen dat het bedrag u hoog uitviel, maar dit bedrag is berekend met de bij ons bekende gegevens. Vriendelijke groet, Ine van EnergieFlex

Alle klachten die gemeld zijn door Diessel