Klacht: Ventilatie keuken

Karen52 op 03 mei 2021 over Woonbron in de categorie Makelaars

Geachte heer/mevrouw,

Graag wil ik het volgende onder uw aandacht brengen. Vorig jaar ben ik op de Reinier de Graafweg gaan wonen. Al minimaal 5 maanden ben ik bezig om de kapotte ventilatie goed te laten maken via Woonbron. Uiteindelijk zou Breijer, het bedrijf voor de ventilatie, vandaag een nieuwe motor op het dak plaatsen. Eveneens was specifiek afgestemd met Woonbron dat de werknemer van Breijer eveneens bij mijn deur zou aanbellen om te verifiëren of alles na behoren werkte. Dit hebben ze niet gedaan. Ondanks dat ik daarvoor de nadruk bij Woonbron heb gelegd om echt bij mij aan te bellen. De telefoniste van Breijer vond dit ook apart dat de werknemer niet van zich heeft laten horen bij mij. En nu is hij plots ook nog eens met vakantie. En kan hij pas 1 week later bij mij langskomen. Ik voel mij in de zeik genomen door hun, want ik was gewoon thuis, er is uiteindelijk niet aangebeld bij mij. En sterker nog, ik heb helemaal niemand op het dak horen werken. Ik heb Woonbron gevraagd om bewijs te laten zien van de reparatie. Ik verwacht een foto hiervan. Omdat ik sterk het vermoeden heb dat er helemaal niks is gedaan. Zo ga je niet met huurders om. Ik kan het volgende zeggen: ‘Of Breijer is ontzettend onprofessioneel of ze zijn aan het frauderen’. Want zeg nou eens eerlijk. Niemand op het dak horen werken, geen bewijs laten zien (iets zeggen is wat anders dan laten zien) en vooral niet aanbellen bij de huurder, geeft toch argwaan? Inmiddels zie ik dat Woonbron vaak volgens reviews nog geen eens meer waard is dan 1 ster. Ik heb niks tegen de lieve medewerkers van Woonbron. Maar er is duidelijk wel wat aan de hand met hun beleid. Stelt u zich eens voor: Ik betaal € 600 per maand huur en zit sinds ik hier vorig jaar woon, 24/7 in een zeer irritant stofzuiggeluid, waardoor ik noodgedwongen al twee maanden een gat in de muur van de keuken heb. Want met de kap erop geplaatst, is al helemaal niet te doen. Er zijn zelfs momenten dat ik gedwongen naar mijn slaapkamer moet verhuizen vanwege dit geluid. Dit is toch niet menselijk meer?

Ik ben tevreden, indien Breijer een duidelijk bewijs, met bijv. foto (en niet alleen maar naar eigen zeggen), kan laten zien dat er een nieuwe motor op het dak is geplaatst. Ook wil ik weten hoe laat zij op het dak waren. Want ik heb niks gehoord. Ik ben pas tevreden als er met spoed het daadwerkelijke probleem, het irritante stofzuiggeluid, opgelost is.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonbron over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Woonbron in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonbron een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonbron

Heeft op 06 mei 2021 om 16:26 geantwoord

Goedemiddag mevrouw Deaney, uiteraard kan ik me voorstellen dat het heel vervelend is als u constant last heeft van een irritant geluid. En dat u daarnaast niet de antwoorden op uw vragen krijgt. Ik zie dat u ook een klacht heeft ingediend via onze website, goed dat u dat gedaan heeft. De klacht is in behandeling bij mijn collega van het klachtenteam en vanuit daar zal er verder contact met u worden opgenomen. Deze melding zal ik bij de lopende klacht toevoegen. Ik hoop dat de overlast snel is verholpen. Met vriendelijke groet, Joyce

Alle klachten die gemeld zijn door Karen52