Klacht: Onmogelijke verwachtingen van woonbron

C.geiser op 24 februari 2022 over Woonbron in de categorie Makelaars

Ik ben onlangs pas verhuist en ik moest de sleutel van mijn oud huis van Woonbron inleveren nadat ik de woning kaal had gemaakt.
De woning kreeg ik niet kaal van woonbron. Er lagen nog vloerbedekking en een tapijt dat geplakt was op de trap.
Ik heb de vloerbedekking weggehaald. Woonbron zei dat ik het tapijt ook zelf weg moest halen.
Toen ik begonnen was kwam ik er achter dat dit werk niet te doen is door een mens. Het tapijt was heel erg goed geplakt. Nadat ik 45 min bezig was met de eerste trede heb ik woonbron gebeld om te zeggen Adam het niet te doen was. Hun vragen 348€ van mij om een tapijt weg te laten halen die ik niet zelf heb gelegd. Op mijn vraag waarom de vorige bewoner het tapijt en laminaat mocht laten liggen, kreeg ik echter geen antwoord en alles werd naar mij gelegd. Ik kreeg te horen dat de regels zijn woning kaal achterlaten terwijl de vorige bewoner alles mocht lachter laten.
Ik heb dus 4 bedrijven gebeld om te vragen of ze het tapijt van de trap voor mij wilde weg halen. Geen een wilde komen voor alleen maar een tapijt !
Dus ik moest het maar zelf doen.
De buurman heeft het tapijt uitgetrokken
Wat ik niet zelf kon omdat het te veel kracht vroeg. Daarna moest ik de resten lijm weg halen en dit was niet te doen.
Woonbron terug gebeld en ik moest het laten liggen en ze zeiden dat er een oplossing kon vinden worden.
Echter de makelaar Tammy Teeeuw wilde geen antwoord geven op mijn vraag waarom ik het tapijt zelf weg moest halen en de vorige bewoner niet.
Ik heb de juridisch loket gebeld en kreeg een advocaat toegewezen die zegt dat de makelaar in overtreding is op het moment dat hij de woning niet kaal levert aan de nieuwe bewoner.

Ik wil geen bijdrage leveren aanhef weghalen van het tapijt dat de vorige bewoner zelf had weg moeten halen of woonbron
Want eigenlijk is dit geen werk voor een bewoner maar voor een bedrijf en op kosten

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonbron over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Woonbron in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonbron een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonbron

Heeft op 03 maart 2022 om 15:35 geantwoord

Beste mevrouw Geiser, dank je wel voor je bericht. Vervelend dat je een klacht hebt over onze dienstverlening. Ik zie dat je hier ook meerdere e-mails hiervoor hebt gestuurd waarna er contact is opgenomen met jou door de verhuurmakelaar.
Wanneer je het niet eens bent met het antwoord van mijn collega, kan je een klacht over de dienstverlening aanmaken: https://www.woonbron.nl/klachten. Groet, Dasja

Alle klachten die gemeld zijn door C.geiser