Klacht: LAMINAATVLOER KWIJT

HASHTAG-ME-TOO-WOONBRON op 22 januari 2021 over Woonbron in de categorie Makelaars

We huurden voor korte tijd een kleine flat in de Indische Tuin maar moesten vertrekken omdat de buurt niet voldeed aan onze verwachting.
De flat was in een erbarmelijke staat toen we de sleutels kregen, maar we betaalden een professionele decorateur € 3500 om de flat van een viese krot te transformeren in een modern woning. Verder plaatsten we een laminaatvloer voor € 2500.
Toen we beseften dat we niet in zo’n vreselijke buurt konden wonen met nachtelijke activiteiten, drugs en politie-achtervolgingen, dienden we onze opzegging in. Woonbron stuurde een inspecteur die ons bedreigde met een enorme boete van € 1000, – als we de laminaatvloer niet zouden verwijderen en de kleine prikgaatjes in de muren niet invulden. Er waren extra boetes voor het niet verwijderen van bestaande armaturen zoals muggen-gordijn, zeep-houder, vloerbekleding in de WC : die allemaal in de flat aanwezig waren toen we aankwamen.De inspecteur zei dat de enige manier om de hoge boetes te vermijden, was door de laminaatvloer en alle armaturen aan de volgende huurder te verkopen. Er was geen dankbaarheid voor de verbeteringen die we hadden aangebracht en geen tijd om de verbeteringen ongedaan te maken. Kort daarna kwam er een jonge dame langs die beweerde een studentin te zijn, die zei dat ze niet veel kon betalen, en dus verkochten we de inhoud aan haar voor slechts € 600. Later hoorden we dat de jongedame nooit in de flat kwam wonen. Ik contacteerde Woonbron om te vragen wat gebeurde er met onze laminaat en de jonge dame.Woonbron beweerden dat Indische Tuin 107, Ijsselmonde niet op hun lijst van woningen staat. Mijn man en ik komen respectievelijk uit België en Engeland, en we zijn diep ontevreden met de hoouding van Woonbron. We zouden buitenlanders nooit aanraden om in Nederland te gaan wonen want je wordt heel slecht behandeld. Achteraf hebben we onze twijfels of hun handelspraktijken in overeenstemming zijn met de wet. HASHTAG : ME TOO / WOONBRON

We willen graag een schriftelijke verontschuldiging en verzekering dat andere huurders in de toekomst met respect zullen worden behandeld.

HASHTAG : ME TOO / WOONBRON

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonbron over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Woonbron in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonbron een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonbron

Heeft op 25 januari 2021 om 11:47 geantwoord

Goedemorgen, vervelend te lezen dat u niet tevreden bent met de gang van zaken rond de verhuring van uw (voormalige) woning. Als ik u goed begrijp had u al een woning van Woonbron gehuurd, maar de vrij snel weer opgezegd? En dat gaat om de Indische Tuin 107? U bent altijd vrij om een klacht in te dienen. Dit kunt u het beste doen via https://www.woonbron.nl/klachten Ook kunt u telefonisch contact met ons opnemen op 088-9660000. Hopelijk weet u voor nu voldoende zo? Groet, Joyce

Alle klachten die gemeld zijn door HASHTAG-ME-TOO-WOONBRON