Klacht: Huis kopen

Clarence1974 op 15 december 2020 over Woonbron in de categorie Makelaars

Wil je een huiskopen van woonbron je meld je netjes aan ver voor de sluitingsdatum denk je van ja je kom in aanmerking vanwege dat je direct heb aangemeld toen de huis online beschikbaar werd , nee hoor kom je terecht in een loting sterker nog je hebt je direct aangemeld bij vrij komen van de woning dus als eerste zou je zeggen vind loting plaats zit je er niet eens bij de uitnodiging. Vind dit een heel raar verkoop truck waar je alle kanten mee op kan, je zou maar eerste zijn maar op moment dat ze iemand kennen of beter gunnen kunnen ze men gewoon zeggen sorry je bent niet uitgekozen

Wanneer dit echt eerlijk gaat wie het eerst netjes aanmeld die ook als eerst recht heeft op de woning.. het zou niet zo kunnen zijn van ik heb een broek gepakt en bij de kassa geven ze het aan iemand anders

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonbron over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Woonbron in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonbron een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonbron

Heeft op 16 december 2020 om 10:59 geantwoord

Beste Clarence,

Jammer om te lezen dat je een klacht over ons indient hierover maar graag geef ik meer informatie over het Woonruimte verdeel systeem. Er zijn namelijk 3 type advertenties waar jij op kunt reageren.
1. Inschrijfduur: Degene die het langste ingeschreven staat, heeft de meeste kans.
2. Loting: De woning word uitgeloot. Dit gebeurd via een eerlijk proces waar wij geen invloed op uit kunnen oefenen omdat dit via het woonruimte verdeelsysteem gaat.
3. Direct kans Elke werkdag worden er woningen geplaatst op de website van Woonnet Rijnmond. Vanaf 18:00 zijn deze inzichtbaar en vanaf 20:00 kan gereageerd worden. Degene die als eerste reageert heeft de meeste kans. Ik raad jou aan om 18:00 een kijkje te nemen of er nieuwe direct kans woningen op de website staan.

Onder elke advertentie staat wat voor type advertentie het is.

Roos

Alle klachten die gemeld zijn door Clarence1974