Klacht: geen of slechte dienstverlening bij klachten, beloven maar dan weer niet, blokkades

Froukje003 op 28 mei 2019 over Woonbron in de categorie Makelaars

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik woon al 20 jaar in deze woning in Delft van Woonbron, daarvoor ook een woning van hen meen ik ,maar sinds de grote reorganisatie gaat er wat mij betreft heel veel mis. Je bent een nummer geworden in het systeem, de mensen bij de klantenservice roepen maar wat en weten van elkaar niet wat ze je beloven.
Ik heb een tijdje geleden mijn beklag gedaan bij woonbon over het feit dat de buurt veranderde steeds meer naar een studentenwijk. Volgens mij hebben woningcorporaties ook contacten met de gemeente hierover, ik ben naar aanleiding daarvan geblokkeerd met de mail. Verder antwoord kwam er niet.Ik moest maar gaan verhuizen. Een paar jaar later had ik een klacht, ‘o dan moest ik maar een klachtenformulier insturen zei de klantenservice medewerker , ze zou het me toe sturen. Ik heb nog een opmerking gemaakt dat ik geblokkeerd stond, maar dat was al van lang geleden zei ze. Na invullen van het formulier heb ik nog eens gebeld of er al actie was ondernomen, her formulier stond in behandeling zei de medewerker, maar na weken nog niets gehoord. Toen ik weer belde zei weer iemand anders van het klant contact centrum (ze hebben misschien wel 35.000 woningen en je komt bij een KCC waar wat krabbels in een systeem staan) dat ik het forumulier nooit had mogen krijgen en ze hadden het weggegooid, zonder mij te laten weten dat ze er niks mee gingen doen. Het was een normale klacht zoals buren die duiven houden op de klene balkonnetjes hier dat voor overlast zorgt. Je staat echt te kijken dat je de moeite hebt gedaan en ze niet eens de moeite je te zeggen dat er niets aan doen.
Nu heb ik al 10 weken last van sigarettenrooklucht en een afval-lucht in de woning, precies sinds er rokers hier in de streng zijn komen wonen. Er is dus iets mis het het ventilatiesysteem.De verwarmingskast en wc staan meestal bol van de sigarettenrooklucht en een paar meter verder lig k te slapen Ik heb alle gaten goed afgedicht in de woning waar overal sigarettenlucht hing want een oplossing lijkt niet in zicht. Ik moet zelf steeds bellen of er al iets gedaan wordt, Eltag heeft heel weinig tijd, en ze beloven steeds terugbeltijden van 12 uur die niet worden nagekomen, Afgelopen week zei een medewerkster dat als ik niet binnen 12 uur teruggebeld zou worden er een dienstverleningsonderzoek zou moeten plaatsvinden. ik ben niet teruggebeld en als ik dan weer bel dan beloven ze toch die dag terugkoppeling te geven maar je hoort weer niks.En het beloofde dienstverleningsonderzoek komt er ook niet. Ik weet totaal niet waar ik aan toe ben. Van het weekend heb ik nog een mail gestuurd naar de klantenservice die kwam met spam blacklist terug. Ik schreef daarin dat ik me zorgen maakte om de ventiatie in de woning, zeker als er straks weer hitte komt of als ze buiten zitten te bbq-en want dan moet je toch alles dichthouden.Nu staan de ramen veel open ook met wind en kou anders krijg ik onderdruk in de woning en meer reukklachtenJe gezondheidszorgen komen met spamblacklist terug hoe is het mogelijk. Er zijn ook al hele onduideijk proeven gedaan bij anderen in de streng, waarvan je denkt wat zijn ze aan het doen. Dit zijn forse klachten waarvoor oplossingen niet te lang zouden mogen duren, maar misschien ontkennen ze me wel helemaal net als voorheen. Ik heb ook een mail gestuurd aan klantenservice dat ik voorlopig niet de volledige huur wil betalen met deze klachten, daar werd natuurlijk niet op gereageerd. Maar je moet wel natuurlijk, voor je het weet lig je buiten in een doos. Anderen in de streng hebben geen sigarettenrooklucht maar wel kooklucht die heb ik weer niet. Ik ben echt aan het einde van mijn ;latijn met die club en dan betaal je daarvoor toch iedere maand best een behoorlijke huur. Ik ben ook bang dat ze mijn klacht gewoon niet ernstig genoeg vinden en dat ik het er maar mee moet doen (ze vinden de oplossing ook heel moeilijk merk ik)Op een gegeven moment denk je echt hier moet ik weg, dit voelt niet meer veilig bij die woonbron maar zie maar eens een ander huis te vinden.Er staat hier verderop of ik mijn klacht al bij woonbron heb gemeld maar mij klachten komen terug via de blacklist spam van woonbron

Gewenste Oplossing:

Ik wil dat er op een normale manier met mijn gecommuniceerd wordt en dat ik niet stuit op blacklisten of blokkades, Ook wil ik al die beloften niet meer, zoals terugbellen, dienstverleningsonderzoek en klachtenforumlier, die dan dus even later weer aan de kant worden geschoven. Ik wil zeker dat dit probleem met die vieze lucht in huis op korte termijn wordt opgelost en dat je als mens wordt behandeld en niet als pinmachine.
Ik zal ook nog wel wat verdere stappen ondernemen over klachtmeldingenrechtsprocedures

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Woonbron over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Woonbron in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Woonbron een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Woonbron

Heeft op 28 mei 2019 om 10:57 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

In reactie op uw klacht kan ik het volgende melden.

Zowel de opzichter als de sociaal beheerder hebben in hun agenda voor vandaag een terugbelverzoek staan.
Ik ga er dan ook vanuit dat u vandaag over het ventilatiesysteem wordt teruggebeld.

Ik vertrouw erop u hier naar behoren te hebben geïnformeerd.

Groet, Claudia

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - er staat dus öpgelost" maar er is helemaal niets opgelost, dus dat "opgelost"moet er van af

Reactie van de melder van de klacht

5 jaren geleden - er is helemaal niets opgelost

Bericht van Woonbron

5 jaren geleden - Goedemiddag mevrouw van Leeuwen, Op 3 april 2017 heeft u van ons een brief ontvangen waarin we uitleg geven over het niet reageren op uw mails. U stuurde namelijk meerdere malen een mail naar ons over dezelfde klachten. Ondanks dat we toen een antwoord hebben gegeven, bleef u dezelfde klachten kenbaar maken. Helaas was de toon in die mails ook ongepast en hebben we ook aangegeven dat we niet meer op deze klachten ingaan. U geeft aan dat u afgelopen weekend nog een mail heeft gestuurd maar geen antwoord heeft gekregen. Echter is er op 28 mei een antwoord gegeven per mail, waarin wij bevestigen dat we telefonisch contact met u opnemen maar we u niet kunnen bereiken en dus uw voicemail hebben ingesproken. Gelukkig heeft u toch weer wat vertrouwen kunnen opbouwen want u heeft toch telefonisch contact met ons opgenomen en mijn collega's hebben hun best gedaan om u hierover te informeren. Zoals in de mail is aangegeven wil ik u verzoeken om het tot 3 juni af te wachten, zodat u hier verder over geïnformeerd wordt.

Froukje003

Heeft op 30 mei 2019 om 11:00 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik heb inderdaag de 28e teruggebeld. Je denkt dat je alles hebt gehad met dat woonbron, zie hierboven, maar nu bleek er een heel verhaal in mijn dossier te staan, dat ik 3 keer gebeld zou zijn en een voice mail had gekregen, en dat ik benanderd was door Eltag voor onderzoek en dat ik niet mee wilde werken aan dat onderzoek aan het ventilatiesysteem. Ik kan van dat hele verhaal totaal niets thuisbrengen, ik heb maar 1 telefoontje gehad van woonbron, geen 3 en ook een voicemailbericht en ik ben nooit benaderd door Eltag voor een onderzoek laat staan dat ik geweigerd heb. Toen ik zei dat ik dat verhaal er uit wilde hebben omdat dat niet bij mij hoort omdat ik niet valselijk beschuldigd wil worden , toen weigerde woonbron dat, hele gevechten heb je aan de telefoon. Een vriend van mij zei \"ze maken je speciaal gek met al die onwaarheden en beloftes die niet worden nagekomen en die mails die terugkomen zodat je van een flat springt dan zijn ze van je af. Ik schrijf het bij op mijn lijstje en ga misschien nog eens bij \"Kannie waar zijn\" zitten. dat verhaal zal wel bij iemand anders horen, er zijn hier meer met ventilatieproblemen. Het is steeds hetzelfde liedje ze zijn 3 zinnen heel beleefd naar je aan de telefoon maar daarna begint de ellende pas, het is er een zooitje aar.. 'smiddags laat ben ik dan toch nog gebeld door een iemand van technische afdeling met de boodschap \"volgende week gaan we door met de problemen aan het ventilatiesysteem. Dat was dus op woensdag , volgende week is maandag dan zijn we weer een week verder. Ik slaap in de woonkamer want bij slaapkamer zitten veel roosters en gangdeur waarachter meestal sigarettenrook zit, maar woonbron heeft geen haast. Toen ik die technicus wees op dat hele verhaal in mijn dossier was het geloof ik toch gedeeltelijk weggehaald, maar hij ging er niet over. Ik had inmiddels toch weer een mail gestuurd waarin ik dreigde met een advocaat, toen hebben ze het toch weer weggehaald denk ik. Als je een zwakke geest bent wordt je helemaal knettergek van dat Woonbron. Bij mijn oplossing zoals hierboven omschreven zijn we nog lang niet, waag het dus niet WEEEEEER op die \"probleem opgelost te drukken Woonbron! \" ,zoals nu steeds gebeurd. We gaan naar week 11 met het ventilatieprobleem. Door de sociaalbeheerder ben ik nog niet gebeld zoals hierboven staat maar daar vraag ik ook niet om, wat moet ik daarmee, je wordt echt niet wijzer van die mensen.

Alle klachten die gemeld zijn door