Klacht: woekerpolis levensverzekering ASR (belegging) via ABN afgesloten

op 20 april 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Geachte heer/mevrouw,

Bij het afsluiten van mijn hypotheek heb ik een levensverzekering aangeboden gekregen waarbij ik met sparen en beleggingen een deel van mijn hypotheek zou kunnen aflossen. Bij de aanvraag van de polis is een doelkapitaal/prognose opgegeven van € 31.830,00 na 30 jaar. De huidige situatie (na 10 jaar) is dat ik totaal aan premie een bedrag van € 6.048 heb betaald waarbij de waarde van mijn beleggingen € 5.684 is. Er zit geen rendement bij, erger nog is dat het bedrag lager uitvalt dan wat ik heb betaald aan premies. De ABN bank had mij moeten inlichten en adviseren omdat de gestelde prognose niet klopt en het nooit mogelijk is hiermee een deel van mijn hypotheek af te betalen.

Volgens de initiële prognose had de huidige waarde van mijn beleggingen minstens € 10.333 moeten zijn en hierbij eis ik een compensatie van ABN.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

11 maanden geleden - Beste Charlane, Bedankt voor het plaatsen van uw klacht en het prettige gesprek dat wij net hebben gehad. Zoals afgesproken zorg ik ervoor dat u wordt gebeld door een specialist om een afspraak te plannen. Ik hoor graag van u of dit is gelukt en hoe de afspraak is verlopen. Mocht ik nog iets voor u kunnen doen, laat het weten. Met vriendelijk groet, Dhr. R. Witjes ABN AMRO Webcare

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 28 april 2016 om 08:54 geantwoord

Op 21 april hebben we vanuit ABN AMRO Webcare de klacht in behandeling genomen. We hebben de klant gebeld en ervoor gezorgd dat er vanuit de afdeling Hypotheken is gebeld om de zaak verder te bespreken.

Omdat we via het forum geen reactie meer hebben gehad van de klant, sluiten we de klacht.

Heeft op 28 april 2016 om 12:00 geantwoord

De klacht is nog niet opgelost. Deze week ben ik gebeld door ABN om te kijken naar andere mogelijkheden. Ik heb aangegeven dat ik eerst wil kijken naar de huidige polis en dat hierbij een gepaste compensatie geboden moet worden. Hierna kunnen we verder kijken naar andere mogelijkheden.

Groeten,

Charlane

Bericht van ABN Amro

11 maanden geleden - Beste Charlane, Bedankt voor uw terugkoppeling. Omdat één ander nu wel voor u in gang is gezet bij de juiste afdeling, hebben wij de klacht op dit forum gesloten. Via dit forum kunnen wij namelijk niet meer doen, dan wat wij nu voor hebben gedaan en dat is het in contact brengen met de juiste afdeling. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Mw. E. Van der Molen

Alle klachten die gemeld zijn door charlane
x